Standardele de testare pentru consumurile masinilor sunt vechi, iar fiecare producator vine cu “smecherii” – oprirea oricarui consumator (lumini/aer conditionat/muzica), baterii incarcate pe jumatate (greutate mai mica), lufturile din caroserie acoperite cu banda izolatoare pentru reducerea coeficientului de frecare si tot felul de alte “inginerii” pentru cifre oficiale mici.

Logic, nici datele despre poluare nu mai pot fi cele comunicate de producatori, atata timp cat cantitatea de combustibil arsa pe 1 km e cu totul alta.

International Council on Clean Transportation a facut niste masuratori in 500.000 de cazuri (masini personale si de companie). Cum era normal, diferentele de “g CO2/km” dintre ce spun producatorii si realitatea din strada sunt direct proportionale cu cele dintre consumurile reale si cele “fabricate”.

Diferenta medie este 25%. ICCT spune ca diferenta tot creste de la un an la altul, iar in 10 ani a urcat cu 15%. Asta probabil tot din cauza reperelor de testare neactualizate. Nemtii sunt producatorii cu cele mai mari ecarturi. BMW polueaza atmosfera cu 30% mai mult decat spune ca o face oficial, Audi cu 28%, iar Mercedes cu 26%. Cei mai cinstiti raman Toyota si PSA (Puegeot-Citroen), cu 15%, respectiv 16% diferente.

Costul mediu/proprietar din cauza acestor neconcordante este 300 euro/an in plus pentru carburant.