Grupul VAG (Volkswagen - Audi-Porsche - Seat - Skoda-Bentely – Lamborghini- Ducati-Scania – Italdesign Giugiaro) discuta de mai multi ani preluarea marcii Alfa Romeo. Intentia este sa vanda de patru ori mai mult decat o fac italienii acum.

Brandul, unul perceput premium in grupul FIAT, urmeaza sa fie cumparat de Audi - componenta forte a concernului german. Ideea e sa ajunga sub un brand de aceeasi valoare, iar Audi e singurul corespondent din grup la nivel Alfa ca pozitionare pe piata, performante si renume.

Ward’s Auto a publicat ca surse importante confirma intalniri intre Rupert Stadler (CEO Audi) si Sergio Marchionne (FIAT). Nemtii vor sa cumpere la pachet si o fabrica de subansamble (Magnetti Marelli).

Stern, publicatie germana, citeaza un purtator de cuvant de la FIAT si un reprezentant Audi care spun ca totul este un mare zvon fara substanta.

In caz ca exista ceva adevarat in toata povestea, tranzactia nu e chiar usoara si sunt cateva contraargumente acestui deal. In primul rand, FIAT a prezentat la Geneva prima masina construita si pentru piata americana, modelul 4C. Ar trebui sa fie practic modelul care porneste vanzarile Alfa in SUA dupa ce Fiat a preluat Chrysler. Totodata, italienii tocmai au incheiat un parteneriat de productie cu Mazda pentru urmatorul MX-5.

Alt motiv pentru care afacerea Audi-FIAT nu e foarte sigura e ca Sergio Marchionne incearca sa obtina niste imprumuturi de la banci pentru cumpararea restului de parti Chrysler. In acelasi timp insa, italienii au niste probleme cu datoriile, cu rezervele de cash si cu niste grupuri sindicale din uzinele americane. Analistii cred insa ca tocmai aceste probleme ar putea sa impinga Alfa spre Audi pentru un alt inceput.

In contractual final de preluare ar putea intra si fabrica Pomigliano d’Arco (Alfa Romeo). Nemtii vor infiinta un centru de dezvoltare in Italia pentru acest proiect.