In primele sase luni, vanzarile BMW sub brand propriu au fost mai mari cu 16.997 de vehicule fata de cele ale Audi, comparativ cu o diferenta de 23.760 de unitati, in urma cu un an, potrivit datelor publicate de producatori. 

Avansul livrarilor BMW fata de vanzarile Mercedes-Benz a scazut cu 6,3%, la 102.827 de automobile. 

Cei trei producatori auto au inregistrat vanzari record in primul semestru. 

Audi, divizie a Volkswagen, aflata pe locul al doilea pe piata vehiculelor de lux, a innoit gama A3, de la inceputul anului trecut, in timp ce Mercedes-Benz a extins gama automobilelor compact. 

Atat Audi, cat si Mercedes, au ca obiectiv sa depaseasca BMW in privinta vanzarilor pe segmentul premium, pana la sfarsitul acestui deceniu. 

BMW a raspuns cu modelele coupe Serie 2 si Serie 4 si cu SUV-ul X4, precum si cu modelul i8, primul automobil sport din ultimele trei decenii. 

Audi intentioneaza sa lanseze in acest an 17 modele noi sau modernizate, inclusiv un remake al automobilului sport TT, obiectivul fiind extinderea gamei cu 22%, la 60 de modele, pana in 2020. Pana atunci, compania vrea sa ajunga la livrari de minim 2 milioane de vehicule anual. 

Mercedes va lansa 30 de modele pana la sfarsitul deceniului, intre care 12 modele noi. 

Vanzarile BMW din primul semestru au urcat cu 10%, la 886.347 de vehicule, cu un avans de 7,3% in iunie. Livrarile SUV-ului X5 au crescut cu 36%, iar cele ale X6 cu 18%. 

Livrarile Audi au crescut cu 11% in acelasi interval, la 869.350 de vehicule. In cazul modelului A3 vanzarile au avansat cu 37%, iar cele al SUV-ului Q7 cu 21%. Decalajul fata de vanzarile BMW s-a redus cu 28%. 

Mercedes, principalul brand al grupului Daimler, a livrat 783.520 de vehicule in primul semestru, in crestere cu 13% fata de intervalul similar al anului precedent. In iunie cresterea livrarilor a fost de 8%. Cresterea a fost sustinuta de modelele Clasa C.