La finele lunii februarie a demarat programul "Rabla", care a influentat puternic vanzarile masinilor ieftine si implicit rezultatele din primul trimestru al acestui an, in timp ce in 2009, programul de casare a demarat la finele lunii aprilie.

Pe de alta parte, la nivelul primelor doua luni marcile care comercializeaza modele din segmentul inferior de pret au fost puternic afectate atat de taxa de poluare, reintrata in vigoare de la 1 ianuarie, cat si de anuntul legat de demararea programului de casare in "viitorul imediat apropiat", ambele declansand o perioada de asteptare in piata auto.

"La aceste cifre trebuie sa avem in calcul ca aceasta situatie exista deoarece la nivelul lunii martie s-a demarat programul «Rabla», care a avut o influenta directa asupra vanzarilor de masini cu un pret de sub 10.000 de euro. Daca ne uitam doar in primele doua luni, atunci situatia este exact invers", a subliniat Alin Tapalaga, seful Porsche Inter Auto (PIA), divizia de retail a Porsche Romania, cel mai mare jucator de pe piata de importuri.

Romanii au cumparat in primele trei luni din acest an 18.947 de masini, cu 43,4% mai putine fata de aceeasi perioada a anului trecut. Potrivit datelor APIA, cea mai bine vanduta marca este in continuare Dacia, cu 6.136 de masini. cel mai cautat model a fost Dacia Logan.

Pe urmatoarele locuri in preferintele romanilor se afla Renault Clio si Symbol, cu 691 de modele vandute, Ford Fiesta cu 650 de masini, Skoda Octavia, cu 569 de masini si Ford Focus cu 536 de autoturisme vandute in primul trimestru.

Volkswagen Golf si Polo au fost cumparate in numar de 819 , Opel Astra a vandut 308 unitati, Renault Megane cu 302, Chevrolet Aveo 320.
 

 Citeste intreg articolul pe www.zf.ro