Problema, descoperita de reprezentanti ai asociatiei automobilistilor germani ADAC, afecta automobile dotate cu softul ConnectedDrive, care foloseste carduri SIM pentru identificarea utilizatorilor autorizati de dispozitive mobile.

Printre modelele care riscau sa fie deschise astfel se numara Rolls-Royce Phantom, automobilele Mini si majoritatea vehiculelor sub marca BMW, intre care automobilul electric i3.

Vehiculele au fost produse in perioada martie 2010-decembrie 2014, potrivit ADAC, iar BMW nu are cunostinta daca deficienta a fost exploatata.

Soferii se folosesc de softul ConnectedDrive pentru a activa mecanismul de blocare a usilor si pentru servicii precum informatii in timp real privind traficul, divertisment online si utilizarea aerului conditionat.

Riscul de securitate aparea la transmiterea datelor, potrivit BMW.

In ultimii ani, expertii in securitate cibernetica au criticat industria auto pentru ca nu a facut mai mult pentru a securiza comunicatiile interne ale vehiculelor cu functii conectate la retele.

Pericolul este ca hackerii pot obtine acces la sistemele informatizate ale vehiculelor, care comanda totul, de la motor si frana si pana la instalatia de aer conditionat.

BMW a precizat ca a luat masuri pentru a elimina orice posibila bresa, prin folosirea unui protocol utilizat in securizarea tranzactiilor de comert electronic sau bancare.