Clientii BMW care vor sa achizitioneze primul model electric al companiei beneficiaza de o oferta unica in acest moment pe piata. Acestia pot rezerva o masina conventionala, pe carburant, cum ar fi SUV-ul X5, pentru mai multe saptamani pe ani, pe care o pot folosi pentru excursii cu familia sau ca varianta de rezerva.

Optiunea suplimentara, pe care consumatorii o pot alege la cumpararea i3, nu are inca un pret oficial, insa nemtii spera ca prin aceasta miscare sa mai calmeze din temerile clientilor ingrijorati ca, la curse lungi, masinile electrice vor ramane in drum, din cauza bateriei.

Alte idei din partea grupului german presupun un motor optional cu combustie, ca sa genereze electricitate pentru bord, asistenta asigurata in cazul in care masina pierde energie in timpul unei deplasari mai lungi si un sistem de navigare care sa arate cele mai apropiate puncte de incarcare. In plus, cei de la BMW isi instruiesc in prezent echipa de vanzari sa inceapa sa dea telefoane acasa si sa ofere oamenilor test drive-uri.

Potrivit datelor furnizate de Centrul Automotive Management, din Bergisch Gladbach, Germania, proiectul i3 a costat BMW peste doua miliarde de euro. “i3 este important in termeni de imagine pentru BMW, pentru ca perpetueaza mesajul ca firma este una indrazneata”, spune Carlos Da Silva, analist la IHS Automotive, in Paris.

BMW este cel mai mare producator mondial de masini de lux. Audi, de la Volkswagen, care se claseaza pe locul al doilea, va lansa o varianta hibrida a modelului A3, anul viitor, dupa ce si-a anuntat deja planurile pentru o masina sport electrica. Mercedes-Benz va incepe la randul sau vanzarea unei versiuni electrice a modelului B-Class, din 2014.

Pariul BMW pentru masini electrice a inceput in urma cu cinci ani, cand Norbert Reithofer, directorul executiv al companiei, a inceput sa devine preocupat de problema poluarii din orasele cu o densitate mare a populatiei, dar si de folosirea mai cumpatata a resurselor naturale. Din acel moment, proiectul “i” a devenit un sub-brand al BMW.

i3 este o masina compacta de oras, si va fi prima dintr-o serie mai extinsa pe care producatorul german intentioneaza sa o comercializeze. Urmeaza modelul hibrid i8, unul extrem de puternic, care a aparut in ultimul film misiune imposibila si va iesi pe piata anul viitor. Conform sefului de vanzari de la BMW, Ian Robertson, nemtii au in plan o gama de noua modele, de la i1 la i9.

Spre deosebire de alti producatori insa, BMW nu construieste proiectul “i” plecand de la masinile deja existente, ci il proiecteaza de la zero. Concentrarea pe reducerea spatiului ocupat de baterie si, implicit, a costurilor, au dus la folosirea componentelor mai usoare din fibra de carbon, pentru compartimentare, suporti de magneziu pentru bord si aluminiu pentru sasiu.

Bateria de tip litiu-ion va cantari astfel 230 de kilograme (20% din totalul masinii), se va afla intre roti, sub scaunele pasagerilor, asigurand totodata o pozite de condus mai inalta si imbunatatind manevrabilitatea prin faptul ca ofera masinii un centru de greutate coborat. Motorul electric are 170 de cai putere si este aproape complet silentios, ajungand la 100 km/h in 7,2 secunde, mai rapid cu peste trei secunde fata de versiunea de baza a modelului din Seria 3.

I3 va intra la vanzare in aceasta toamna pe piata din Statele Unite, la un pret de pornire de 41.350 dolari. Prin comparatie, cel mai bine vanduta masina electrica, modelul Leaf, de la Nissan, costa numai 28.800 dolari.

Anul trecut s-au vandut aproximativ 150.000 de masini electrice, adica 0,2% din vanzarile totale de masini, la nivel global.