In urma cu doua zile, site-ul redesteptarea.ro scria ca, in sedinta Consiliului Local Lugoj, consilierul Albin Gaidos a vorbit pentru prima data despre aceasta investitie.

"Din surse neverificate inca, am aflat ca producatorul bavarez BMW s-a aratat interesat de construirea unei fabrici la Lugoj. Pentru aceasta ar avea nevoie de 100 de hectare de teren, iar noi ar trebui deja sa ne orientam spre aceste aspecte", a declarat consilierul local, citat de redesteptarea.ro.

Primarul Lugojului, Francisc Boldea, a confirmat declaratiile consilierului, insa nu a dorit sa ofere detalii.

"Deocamdata nu am multe date. Discutia este la un nivel de principiu si nu am informatii sau oferte concrete, de aceea nici nu am dat publicitatii aceasta noutate", a declarat Boldea, potrivit sursei mentionate mai sus.

Presa germana scria in luna mai ca BMW cauta de urgenta o destinatie pentru a construi o fabrica unde sa dezvolte noi productii. Tarile din Europa de Est sunt luate in considerare ca posibili candidati, desi pietele emergente pe care criza datoriilor nu si-a pus amprenta, sunt totusi mult mai atractive pentru nemti, mai ales Brazilia. O decizie ar putea fi luata toamna aceasta, scria, la vremea respectiva, handelsblatt.com.

CEO-ul Norbert Reithofer vrea sa ridice noi fabrici pentru a-si atinge obiectivele pe termen mediu. Are in plan vanzarea a doua milioane de masini pe an pana in 2016, fata de 1,67 milioane anul trecut.

"Stam pe locul din fata si ne place", a declarat Reithofer, in luna mai, la adunarea generala anuala de la München.

SF sau realitate? 10 modele concept inventate de BMW GALERIE FOTO

Decizia asupra noii pozitionari a fabricii va fi luata insa dupa o analiza riguroasa. Reticenta lui Reithofer este intemeiata. De luni bune discuta cu brazilienii, insa nu reuseste sa se puna de acord cu cererile acestora. BMW a flirtat si cu Slovacia acum ceva timp, insa a ales Leipzig. Acum se pare ca o uzina aici este din nou in carti.

Cei de la Mercedes-Benz au lansat deja atacul asupra pozitiei de lider a BMW pe segmentul automobilelor de lux cu inaugurarea unei fabrici in Ungaria, prima unitate de productie infiintata de compania germana in ultimii 15 ani si probabil ultima mare uzina auto construita in Europa.

Fabrica, in care constructorul auto german a investit 800 de milioane de euro, se afla la Kecskemet, la circa 90 de kilometri sud-est de Budapesta, si a inceput deja productia de automobile Mercedes B-Class, relateaza Bloomberg.

"Aceasta ar putea fi ultima mare uzina construita de un producator auto european in regiune. Fabrica vine cam tarziu fata de altele, in Europa, care este marcata de supracapacitate. Cresterea s-a mutat in Asia si America Latina", a declarat Carol Thomas, analist la LMC Automotive in Oxford, Anglia.

Daimler, care detine Mercedes-Benz, ignora insa problemele de supracapacitate din Europa pentru a concura modelele BMW 1- Series si X1, pe piata automobilelor compacte.

Costurile de productie din Ungaria sunt cu 30% sub cele din Germania, in special datorita fortei de munca mai ieftine. Salariile muncitorilor din Ungaria sunt la o cincime fata de cele solicitate de cei din Germania.

Ultimele cifre anuntate de BMW prezinta un avans de 11% al vanzarilor, la 425.528 de masini, sustinut de China si SUA.

"Vrem sa mentinem trendul cu modele noi in acest an, precum BMW Seria 6 Gran Coupe si varianta imbunatatita a BMW Seria 7", a spus seful de vanzari al grupului, Ian Robertson.

BMW vizeaza in acest an o crestere peste cea pietei, a reiterat Robertson, si anticipeaza noi recorduri anuale de vanzari pentru marcile sale - BMW, Mini si Rolls-Royce.

Marca BMW si-a pastrat avansul fata de Audi, parte a grupului Volkswagen, cu 356.548 masini vandute in primul trimestru, in urcare cu 11%.