"Suntem optimisti ca 2015 va continua ritmul din anii precedenti, iar vanzarile vor creste. Pe ansamblul Europei, vanzarile ar trebui sa continue sa isi revina, in special pe pietele din sudul continentului, care pornesc de la un nivel extrem de scazut", a declarat Ian Robertson, director de vanzari si marketing al BMW. 

Producatorii de automobile de lux BMW, Mercedes-Benz si Audi concureaza pentru pozitia de lider mondial pe segmentul premium, detinuta de BMW din 2005. 

Audi, divizie a grupului Volkswagen, aflata pe locul al doilea pe piata, a redus anul trecut diferenta fata de BMW si intentioneaza ca in urmatorii cinci ani sa investeasca 24 de miliarde de euro in tehnologie si productie, in incercarea de a urca pe primul loc in functie de vanzari, pana in 2020. 

Pe langa redresarea din Europa, de la un minim al ultimelor doua decenii, BMW anticipeaza continuarea cresterii pe pietele din Statele Unite si Asia. 

Vanzarile BMW au totalizat anul trecut 2,12 milioane de automobile, inclusiv Mini si Rolls-Royce, in crestere cu 7,9% comparativ cu 2013. 

Brandul BMW a consemnat o crestere de 9,5% a livrarilor, la 1,81 milioane de automobile. 

Vanzarile Audi au avansat cu 11%, la un nou record de 1,74 milioane de vehicule, iar decalajul fata de BMW s-a redus de la 79.658 unitati la 70.619 unitati. 

Audi va spori presiunea asupra BMW cu ajutorul lansarii unei versiuni modernizate a SUV-ului Q7, care poate atinge 100 de kilometri pe ora in doar 6,1 secunde si care va concura popularul X5 al BMW. 

Mercedes-Benz, aflata pe locul al treilea, a inregistrat anul trecut cea mai mare crestere a vanzarilor, de 13%, la 1,65 milioane de vehicule. Compania a lansat modelul GLE Coupe la salonul auto de la Detroit. SUV-ul va concura cu BMW X6.