Premiile, care marcheaza primul an dupa 2007 cand GM obtine ambele titluri, scot in evidenta redresarea producatorului auto american, dupa reorganizarea inceputa in 2009, cu sprijinul guvernului SUA.

Ford Motor a obtinut la randul sau ambele premii in 2010, cu modelul van Transit Connect si versiunea hibrida a sedanului Fusion.

GM, ajutat de scaderea datoriilor si a costului fortei de munca, precum si de concentrarea pe brandurile cele mai puternice, este emblematic pentru o industrie auto revitalizata din SUA care a inregistrat anul trecut cele mai mari vanzari de dupa 2007.

"Suntem la jumatatea unei campanii de lansare a 32 de noi produse, in perioada 2013-2014, asa ca sper ca daca vom continua sa introducem masini care sa castige premii vom atrage atentia si vom continua sa atragem clienti", a declarat Mary Barra, director pentru dezvoltarea produselor si viitor director general.

Modelul Corvette Stingray a invins Cadillac CTS (GM) si Mazda3. In 2013, titlul de masina anului a fost castigat de sedanul compact Cadillac ATS.

Silverado, pickup-ul aflat printre cele mai profitabile vehicule ale GM, a obtinut titlul de camioneta anului in fata Acura MDX (Honda) si Jeep Cherokee (Chrysler).

Barra va prelua in aceasta saptamana functia de director general de la Dan Akerson, care se retrage din functie din motive personale.