Potrivit lui François Mariotte, director de vanzari si marketing la Dacia, in acest an, ritmul de crestere a vanzarilor ar urma sa fie similar cu cel inregistrat anul trecut, astfel ca strategia de vanzari a Dacia se va baza in mare parte pe dezvoltarea familiaritatii marcii.

"Trebuie sa investim in notorietatea Dacia. Trebuie sa facem oamenii mai constienti de produsele noastre si nu doar sa fim cunoscuti dupa numele marcii", a spus Mariotte.

Anul trecut, Dacia a pierdut din cota sa de piata in Europa din cauza unei game de produse imbatranita si a lipsei de noi oferte pe segmentele SUV si crossover, in afara modelului Duster.

Ian Fletcher, analist la IHS Automotive, crede ca Dacia a profitat de contextul de austeritate din Europa cand consumatorii erau reticenti sa cheltuie mai multi bani.

"Odata cu cresterea increderii consumatorilor si o mai mare stabilitate economica, cred ca cumparatorii vor fi dispusi sa cheltuie mai mult. Cred ca lipsa unui nou produs nu a ajutat la imbunatatirea situatiei", a apreciat Ian Fletcher.

In 2015, vanzarile Dacia in Uniunea Europeana si tarile EFTA au crescut cu 5,1% pana la 382.948 de unitati, pe o piata generala care a inregistrat o crestere de 9,1%. Cota de piata a Dacia a scazut cu un punct procentual pana la 2,7%, fiind la egalitate cu marca Kia.

In ideea relansarii vanzarilor, Dacia a prezentat la Salonul auto de la Geneva noi versiuni ale modelelor Duster, Sandero si Logan. In plus, in presa au aparut informatii potrivit carora Dacia ar putea vinde in Europa o versiune a modelului subcompact Renault Kwid, dezvoltat pentru piata din India.

Sarcina adaugarii de noi produse si stimularii vanzarilor va reveni nolui CEO de la Dacia, Yves Caracatzanis, care incepand cu data de 4 aprilie ii va succeda lui Nicolas Maure, numit in fruntea AvtoVAZ, cel mai mare constructor auto din Rusia.