Planul se bazeaza pe un parteneriat cu Caterham Group, un producator britanic de masini de teren de tipul track car, care de obicei au rotile din fata expuse si bare de siguranta in loc de acoperis. Colaborarea cu partenerul Renault in cursele de Formula 1, are rolul sa imparta costurile, care s-ar putea apropia de 1 miliard de euro, potrivit unei estimari a Bankhaus Metzler.

Pentru fanii marcii Alpine insa, cel mai important lucru este relansarea brandului. 

"Fanii Alpine au asteptat acest lucru de 20 de ani. Din cei 35 de membri ai clubului meu, cel putin jumatate vor sa cumpere masina", a declarat Gerard Bailly, proprietarul unei braserii in Dole, din estul Frantei, care detine doua vehicule Alpine si conduce un club pentru acest brand. 

Renault se orienteaza catre segmentul superior al pietei, imitand strategia Volkswagen, care obtine 48% din profitul operational cu brandul Audi, chiar daca livrarile acestuia reprezinta numai 14% din total.  Obiectivul Renault este sa creeze o nisa pe piata automobilelor de lux, care sa dea un avantaj si modelelor sale de masa. 

"Este o idee buna sa introduci Alpine, pentru ca va avea un efect de halo pentru alte modele ale Renault", a declarat Neil King, analist la compania de cercetare a pietei Euromonitor International. 

Piata auto europeana este pe cale sa incheie acest an cu cea mai mare scadere din ultimii 17 ani, iar producatorii cauta solutii pentru cresterea veniturilor. 

Renault a oprit productia de vehicule Alpine in 1995, dupa patru decenii, din cauza profitabilitatii scazute. Vanzarile au atins un maxim de circa 2.000 de vehicule pe an in anii ’80.

Vehiculele Alpine vor costa ceva mai mult decat minivanul Renault Espace, cel mai scump model al grupului francez (35.700 euro).

"Noul Alpine al Renault ar putea arata ca un Porsche Boxter al saracului. Exista un anumit spatiu pe piata", a declarat Philippe Houchois, analist la UBS in Londra. 

Vehiculele Alpine urmeaza sa fie produse la fabrica Renault din Dieppe, pe coasta Normandiei, locatia istorica a brandului. Fabrica asambleaza in prezent vehicule de cursa si alte modele de serie limitata si are 322 de angajati.