Modelul de 10 milioane de dolari numit Centodieci, dotat cu un propulsor de 1.600 de cai putere care ajunge de la 0 la 100 de kilometri pe oră în doar 2,4 secunde.

Centodieci este cel mai recent supermodel al Bugatti, care sărbătoreşte cea de-a 110 aniversare a companiei franceze.

Spre deosebire de modelul La Voiture Noire, de 18,7 milioane de dolari, construit pentru grand touring, Centodieci este dedicat vitezei, scrie News.ro.

Compania construieşte doar 10 vehicule Centodiecis, care sunt prevăzute cu motor W16 de 8 litri. Compania a adăugat un sistem suplimentar de admisie a aerului pentru a ajuta la răcirea motorului.

Centodieci este construit în onoarea EB110, renumita supermaşină a companiei din anii ’90.

La Voiture Noire, care în traducere literală înseamnă maşina neagră, şi un Centodieci alb au fost expuse la salonul auto “The Quail: A Motorsports Gathering” din Monterey, California.

”Cu Centodieci aducem un omagiu supermaşinii sport EB110, construite în anii ’90 şi care face parte din istoria noastră marcată de tradiţie. EB110 este singurul Bugatti produs de fostul proprietar italian Romano Artioli la o fabrică din Campogalliano, Italia, şi nu la renumita fabrică a companiei din Molsheim, Franţa ”, afirmă preşedintele Bugatti, Stephan Winkelmann, într-un comunicat.

Centodieci demarează de la 0 la 100 de kilometri pe oră în 2,4 secunde, la 200 de kilometir pe oră în 6,1 secunde şi la 300 de kilometri pe oră în 13,1 secunde. Ca şi în cazul ”vărului” său Chiron, Bugatti a limitat electronic viteza maximă a Centodieci la 380 de kilometri pe oră.

Centodieci este cu 20 de kilograme mai uşor decât Chiron, compania reuşind acest lucru utilizând mai multă fibră de carbon.

Alegerea vopselei albe nu este întâmplătoare, compania dorind să obţină un contrast puternic cu La Voiture Noire, automobilul negru prezentat prima oară în luna martie: două forţe diametral opuse dar înrudite, ca yin şi yang, a explicat Winkelmann.

Bugatti a construit un singur automobil La Voiture Noire, care are deja un cumpărător, chiar dacă maşina nu va fi gata cel puţin încă doi ani şi jumătate. Compania intenţionează să construiască 10 Centodieci, care vor costa aproximativ 10 milioane de dolari, după taxe.

Producţia Bugatti este în general foarte limitată, compania fabricând numai 70 de maşini pe an. Bugatti intenţionează să construiască numai 500 de supermaşini Chiron, iar peste 400 erau deja rezervate, în luna aprilie, potrivit companiei.