Autoritatile au stabilit sa scuteasca de la plata taxei de prima inmatriculare autoturismele hibride si electrice, pentru incurajarea cumpararii de astfel de autovehicule.

In rest, taxa va fi platita de toti proprietarii de vehicule, mai mult pentru cele vechi si poluante si mai putin pentru cele noi.

Taxa de prima vanzare auto, suspendata de fostul Guvern doar pana la inceputul acestui an, este din nou obligatorie incepand cu 1 ianuarie.

Ponta a precizat ca, in cursul acestui an ea va fi analizata si va fi transformata intr-un trimbru de mediu, valoarea acestuia urmand sa fie calculata in functie de emisia de noxe si capacitatea cilindrica a vehiculului.

Dar daca in strainatate masinile electrice se folosesc din ce in ce mai mult, romanii se tin inca la distanta de ele. La un an si jumatate de la prezentarea primei statii de incarcare a automobilelor nepoluante, pe drumurile Romaniei nu circula prea multe asemenea vehicule.

Desi consuma curent de un euro la fiecare 100 de kilometri parcursi, preturile foarte mari ale masinilor electrice fac din ele obiecte de lux. In general, modelele vandute in Romania sunt cu peste 30 la suta mai scumpe decat aceeasi varianta pe motorina sau benzina.

Pe langa pret, si lipsa incarcatoarelor speciale reprezinta o problema. De aceea, in Romania au fost inmatriculate deocamdata doar 10 autovehicule electrice.