CarTube este ceva ireal deocamdata, dar probabil mai ales ca Google si toti producatorii destepti lucreaza la masinile autonome.

Audi face deja recorduri pe circuite cu TT-ul care se conduce singur, iar americanii testeaza de vreo 2 ani masinile Google. Rezultatele sunt destul de bune. Masinile folosesc senzori, camera si radare pentru ghidaj.

Volvo a aratat acum o luna prima masina care s eparcheaza singura fara sofer in ea. Gaseste singura loc, se asgura, acorda prioritate pietonilor si parcheaza. Acelasi lucru este valabil si la plecarea soferului cand cheama masina in locul stabilit pe smartphone.

Singura problema ramane o infrastructura care sa corespondeze cu masinile si sistemul de intelegere dintre masini (car to car). O companie din SUA a lansat deja primul aparat electronic wireless de ghidj in trafic. Poate fi semfaor, sistem directionale si poate afisa de la reclame pana la meniurile restaurantelor din zona.

De aici pana la masinile care autonome care pot afisa orice pe geamurile laterale sau pe parbriz nu mai este decat un capitol mic de trecut: siguranta 100% a soferilor in masinile care se conduc singure.