"Capacitatea de productie maxima de la Dacia este 350.000 de masini asamblate, care va fi atinsa in perioada urmatoare. La aceasta se adauga colectiile CKD (Complete Knock Down - n.r.), care se asambleaza in India si Rusia. In 2015 vom avea o productie de circa 200.000 de masini echivalent CKD", a explicat vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe.

Anul trecut, la uzina de la Mioveni au fost produse aproximativ 311.000 de automobile, in crestere cu 22% fata de 2008.

Stroe a aratat ca in luna martie a anului viitor Dacia va atinge 4 milioane de unitati produse si asamblate de la deschiderea fabricii.

El a spus ca pentru Duster cererea este atat de mare incat pentru a putea face fata uzina ar trebuie sa funtioneze inclusiv duminica.

"Si asa, 80% din sambetele din acest an s-a lucrat. Dar, nu, duminica nu se va lucra", a precizat ulterior Stroe.

El a precizat ca in 2010 Dacia va inregistra cea mai buna performanta la export, in conditile in care la zece luni vanduse in strainatate 238.273 unitati, aporoape cat in intreg anul trecut (242.688).

Potrivit lui Stroe, in perioada ianuarie octombrie 2010, in Europa au fost inmatriculate 217.917 autoturisme Dacia, cu 11,7% mai multe fata de perioada similara a anului trecut.

Automobile Dacia a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri 9 miliarde de lei (2,1 miliarde euro), in crestere cu 17,8% fata de nivelul de 7,64 miliarde lei obtinut in 2008.

Automobile Dacia intentioneaza sa patrunda pe cat mai multe piete internationale, cu excepţia SUA, avand in vedere ca vanzarile din Europa de Vest nu vor ramane pentru foarte mult timp la fel de puternice, potrivit lui Constantin Stroe.

"In lumea auto esti iresponsabil daca crezi, asa, ca vei trai intr-o fericire continua. Scopul nostru este intreg globul pamantesc, mai puti Statele Unite, din motive strategice. N-avem ce cauta acolo (...) Deci, scopul nostru este intregul glob cu cateva excepţii gerografice, cum ar fi prin Orientul Mijlociu", a raspuns Stroe intrebat daca piata vest-europeana va continua sa fie principala tinta de vanzari pentru urmatorii ani.

Stroe crede ca nici Australia nu ar putea fi o destinatie de export, din cauze logistice, intrucat transportul este prea scump.

Potrivit lui Stroe, cu Sandero si Duster brandul Dacia a aratat ca depaseste sfera Logan si ca reprezinta o solutie rationala, similara IKEA.

Oficialul a reiterat ca Dacia va scoate in fiecare an cate unu-doua modele noi.