Dobrindt a informat si ca Autoritatea Federala din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) va efectua teste pentru a verifica informatiile prezentate de producatorii auto referitoare la testele derulate.  

Va exista un pachet cuprinzator de masuri pentru a inaspri procesul de aprobare, inclusiv "o prezentare a detaliata catre KBA a softului cu care sunt echipate motoarele:, a explicat ministrul Transporturilor, confirmand raportul publicatiei Bild am Sonntag. 

Testarea nivelului emisiilor vehiculelor este realizata acum de companii independente.

Autoritatea Federala din domeniul Transporturilor din Germania poate realiza verificari, dar comisiile independente testeaza nivelul performantelor vehiculelor.  

In Statele Unite, testele sunt realizate de Agentia pentru Protectia Mediului.

In septembrie, EPA a acuzat VW ca a instalat softul care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale.  

Vineri, presedintele VW, Hans Dieter Poetsch, a afirmat ca un grup restrans de ingineri ai grupului Volkswagen a inceput din 2015 sa lucreze la softul care manipula standardele referitoare la poluare, dupa ce nu au reusit sa gaseasca solutii tehnice pentru a indeplini reglementarile de mediu din SUA.  

Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca in perioada 2005 - 2015 a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.