Multi pun succesul Dacia pe seama situatiei economice actuale care a provocat schimbari in comportamentul de consum. In perioade de criza, multi oameni reduc cheltuielile, inclusiv bugetele pentru achizitia unei masini.

Oferta de pret Dacia a venit ca o manusa pe noua tendinta de consum, modelele marcii romanesti avand preturi mici si un raport calitate/pret foarte bun.

Drept urmare, Dacia a reusit sa vanda mai multe masini decat Kia, care a totalizat 237.000 de unitati comercializate in primele 11 luni.

Alte marci detronate de modelele romanesti sunt: Suzuki ( 172.00 masini vandute), Honda (164.000 de masini vandute), Mazda (161.000 de masini vandute), Mitsubishi (88.800 masini vandute).

In Uniunea Europeana, Dacia a vandut mai mult decat Volvo ( 192.000 de masini vandute), Chevrolet (160.000 de masini vandute) sau Alfa Romeo ( 97.000 de masini vandute).

Cota de piata a marcii romanesti pe continentul European este de 1,2%.