Nu este un secret pentru nimeni ca marca nationala Dacia este in continuare in topul preferintelor, prin modelele Logan, Sandero si Duster. Dacia a vandut de la inceputul anului si pana in luna octombrie peste 23.000 de masini.

Pe locul urmator se situeaza marca Skoda, cu modelele Octavia si Fabia. Skoda a vandut in primele 10 luni peste 6.000 de masini.

Pe locul trei in preferintele romanilor se afla marca germana Volkswagen, care a vandut peste 5.900 autoturisme.

Pe locul patru se claseaza marca franceza Renault, cu modelele Symbol, Clio si Megane. Renault a vandut in perioada ianuarie-octombrie peste 5.800 de masini.

Alte marci cu vanzari de mii de unitati sunt Opel (4.791), Ford (3.855), Chevrolet (3.665), Toyota (1.835), Hyundai (1.771) si Fiat (1.769).

In total, in primele 10 luni s-au inmatriculat 70.629 automobile, in scadere cu 26,59% fata de perioada ianuarie-octombrie 2009

Vanzarile de autoturisme din acest an au fost influentate in mare masura de ofertele prin Programul Rabla. Peste 70% din vanzarile de masini noi au fost facute prin acest program finantat de stat.

Majoritatea comerciantilor auto au avut oferte legate de Programul Rabla, ba mai mult au luat de pe piata vouchere pe care le-au oferit clientilor la preturi care in timp au coborat sub 1.500 de lei.

Alti dealeri au suplimentat reducerea de 2.700 de euro rezultata din cele trei vouchere cu sute chiar mii de euro, totul in speranta ca vor mai vinde cateva masini.

Dupa succesul inregistrat in acest an de Programul Rabla, autoritatile pregatesc pentru anul viitor o noua editie, si se pare ca vor putea fi folosite 4 astfel de vouchere pentru achizitia unei masini noi, cu unul mai mult fata de acest an.