Potrivit unui comunicat transmis de Dacia, motorul SCe 65 în 3 cilindri cu capacitatea de 1,0 litri, atmosferic, cuplat cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte, va fi disponibil doar pe modelele Logan şi Sandero, nu şi pe Sandero Stepway.

TCe 90, motor în 3 cilindri cu capacitatea de 1,0 litri, echipat cu turbocompresor, este disponibil în două versiuni - cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau cu o cutie de viteze automată CVT.

TCe 100 ECO-G, un motor nou în gamă, având 3 cilindri, capacitatea de 1,0 litri, echipat cu turbocompresor şi cu alimentare mixtă benzină/GPL, este cuplat cu o cutie manuală cu 6 trepte.

"Dacia este singurul constructor auto care propune, sub emblema 'ECO-G', o soluţie de alimentare mixtă benzină-GPL pe toată gama de vehicule de persoane. Integrarea în uzină a acestei tehnologii verificate este un gaj de siguranţă şi de fiabilitate. Durata garanţiei oferite, intervalele şi costul operaţiunilor de întreţinere precum şi capacitatea portbagajului sunt identice cu cele ale versiunii pe benzină (rezervorul GPL fiind amplasat în locul roţii de rezervă)", se arată în comunicat.

Citește și: Cum arată noile Sandero, Sandero Stepway şi Logan. Dacia a publicat primele fotografii cu modelele care sunt prezentate pe 29 septembrie

Dacia precizează că aceste motorizări respectă normele Euro 6D-Full, care vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2021.

De asemenea, noua platformă modulară CMF, utilizată de noile modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway, oferă o rezistenţă sporită şi o rigiditate mai bună în condiţiile unei greutăţi reduse. Ea asigură diminuarea emisiilor poluante, răspunzând astfel exigenţelor mai severe atât în materie de norme de poluare cât şi de comportament în caz de impact.

"Noile modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway sunt echipate cu o nouă punte faţă prevăzută cu braţe de suspensie care oferă o mai bună capacitate de filtrare a denivelărilor. Ampatamentul a fost mărit, asigurând astfel o mai bună stabilitate în viraje, în timp ce noul leagăn motor, ranforsat, atenuează sensibil vibraţiile resimţite în habitaclu", mai menţionează producătorul auto.

Noile modele sunt echipate în serie cu sistem de aprindere automată a farurilor şi pot avea, în funcţie de nivelul de echipare, acţionare automată a ştergătoarelor de parbriz. Pentru o mai bună vizibilitate, farurile beneficiază de tehnologia LED.

Alături de limitatorul de viteză şi de sistemul ESP de ultimă generaţie, disponibile în serie, precum şi de regulatorul de viteză cu comandă la volan disponibil în funcţie de nivelul de echipare, sunt disponibile sisteme de asistenţă la conducere de ultimă generaţie - frânare automată de urgenţă, senzor de unghi mort, asistenţă la parcare şi asistenţă la plecările din rampă.

Logan, Sandero şi Sandero Stepway sunt echipate în serie cu şase airbag-uri şi dispun de centuri de siguranţă cu limitator de efort şi pretensionare pentru toate locurile. În plus, este disponibil sistemul de apel de urgenţă în caz de accident.

Sunt disponibile trei sisteme multimedia - Media Control, Media Display şi Media Nav, ultimul dispunând de sistem de navigaţie şi de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay şi Android Auto.

Indiferent de nivelul de echipare, modelele dispun în serie de un suport pentru smartphone, un ecran pentru calculatorul de bord şi comenzi la volan ale regulatorului şi limitatorului de viteză, precum şi de senzor de lumină şi aprindere automată a farurilor.

"În funcţie de piaţă şi de versiune, sunt disponibile, fie în serie, fie opţional, următoarele echipamente: un sistem nou de climatizare cu afişaj digital, scaune faţă încălzite (începând din aprilie 2021), card mâini libere cu deschidere de la distanţă a portbagajului, frână de parcare electrică, cameră de marşarier, senzori acustici faţă şi spate pentru asistenţa la parcare şi senzor de ploaie cu acţionarea automată a ştergătoarelor de parbriz", se mai arată în comunicat.

Potrivit producătorului auto, noul Logan oferă un confort sporit şi un spaţiu interior record, în timp ce designul exterior al noului Sandero evocă în egală măsură modernitate şi robusteţe, păstrând proporţiile generale ale predecesorului său. Sandero Stepway rămâne modelul crossover al gamei Dacia, din punct de vedere vizual, diferenţele faţă de noul Sandero fiind mult mai evidente.

"Cu această nouă generaţie, Dacia reînnoieşte cele trei modele emblematice care alcătuiesc oferta sa în segmentul B. Cu designul contemporan care exprimă robusteţe şi dinamism şi cu echipamentele lor moderne, cu platforma CMF şi motorizările eficiente încorporând ultimele inovaţii ale Alianţei, noile Logan, Sandero şi Sandero Stepway oferă mai mult spaţiu interior, mai mult confort, mai multă siguranţă şi mai multă plăcere la volan. Întrucât răspund nevoilor reale ale clienţilor noştri, ele reprezintă materializarea perfectă a ADN-ului Dacia: maşini care oferă ceea ce contează la cel mai bun preţ", a declarat directorul de marketing Mihai Bordeanu, conform comunicatului.