In prezent, cei trei granzi ai luxului pe patru roti sunt impunatorul Maybach Landaulet, care costa 1,4 milioane de dolari, Koenigsegg Agera, de 1,5 milioane de dolari, si “pretiosul” Bugatti Veyron, de 2,6 milioane de dolari, potrivit unui top realizat de revista Forbes.

Viteza sau lux extrem?

Pentru a completa lista celor mai scumpe masini, dar care vor fi puse in vanzare la anul, cei de la Forbes au luat in calcul producatori precum Bugatti, Rolls-Royce si Maybach sau companii mai putini cunoscute precum Saleen sau SSC.

In ceea ce priveste tipul bolizilor, in top au intrat masini precum super-luxosul sedan Landaulet si Rolls-Royce-ul Drophead Coupe la 447.000 de dolari. Nu lipsesc modelele sportive Lamborghini LP 670-4 SuperVeloce, de 455.400 de dolari sau LeBlanc Mirabeau, de 728.000 de dolari.

Cine iese in evidenta

Modelul Pagani C9 de 1,3 milioane de euro, care va iesi pe piata la finele anului viitor, ascunde sub capita un motor Mercedes-Benz AMG de 6 litri si 700 de cai-putere. Si asta nu e tot! C9 va avea un sasiu din aliaj de carbon-titan si anvelope Pirelli proiectate special pentru el.

Alergator de cursa lunga

O alta prezenta impunatoare este bolidul SSC Ultimate Aero de 750.000 de dolari, conceput pentru a fi cel mai rapid vehicul de serie din lume. “Road-runnerul” ajunge la 100 de kilometri in doar 2,78 de secunde si poate accelera pana la 273 de kilometri pe ora.

Iar dotarile se ridica la acelasi nivel! Masina vine echipata cu aer conditionat, geamuri si oglinzi actionate electric, sistem audio cu CD si DVD cu ecran de 7,5 inci, back-up automat pentru camera.

Tabloul de bord, din fribra de carbon, incorporeaza o unitate de control a temperaturii si monitorizeaza presiunea din cauciuri pentru a asigura cele mai optime conditii de condus.

Asiaticii vor masini luxoase

Reprezentantii marcii Bugatti spun ca o treime dintre masini sunt vandute oamenilor de afaceri din Estul Mijlociu.

De asemenea, piata asiatica absoarbe o mare parte din vanzarile de autoturisme Bentley, Rolls-Royce sau Spyker.

Cum profita producatorii de masini luxoase? De exemplu, Ferrari abia a deschis un parc tematic in Abu Dhabi.

In plus, Lamborghini a inaugurat alte doua reprezentante in China, pe langa cele sapte deja existente acolo. Iar vanzarile nu se lasa asteptate! Compania spune ca anul acesta a comercializat de doua ori mai multe masini decat in 2009.