Cea mai mare oferta de rascumparare din sectorul auto american a fost anuntata joi de Departamentul Justitiei, Agentia pentru Protectia Mediului din SUA (EPA), Comisia Federala de Comert din SUA (FTC) si autoritatile de reglementare ale statului California.

VW va pune deoparte 10,033 miliarde de dolari pentru a acoperi costurile rascumpararii sau repararii motoarelor diesel la autoturismele si SUV-urile care aveau instalat softul ce permitea indeplinirea standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale.

Pana la zece miliarde de dolari vor merge la cei 475.000 de proprietari ai vehiculelor VW sau Audi echipate cu motoare diesel, care vor primi compensatii intre 5.100 si 10.000 de dolari, arata documentele publicate marti.

Conform acordului, Volkswagen va plati o taxa de 2,7 miliarde de dolari pentru atenuarea impactului asupra mediului al emisiilor poluante si inca doua miliarde de dolari pentru a promova vehiculele cu 'zero emisii'.

Potrivit acordului, pot fi rascumparare modelele Jetta produse in perioada 2009 - 2015, Audi A3 Golf produs in perioada 2010 - 2015, modelele Beetle si Passat produse in perioada 2012 - 2015, toate cu motoare de doi litri. Avocatii inca lucreaza la un acord pentru cele 80.000 de vehicule cu motoare de trei litri.

Marti, actiunile Volkswagen au urcat la bursa cu 5% si au inchis in crestere cu 1,7%, la 107,85 euro.

In septembrie 2015, Agentia pentru Protectia Mediului din SUA (EPA) a acuzat VW ca a instalat un soft care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale. VW a recunoscut ca a utilizat softul care a permis ca nivelul emisiilor unui numar de 580.000 de vehicule diesel fabricate din 2009 sa fie de 40 de ori mai ridicat decat cel permis, conform standardelor legale din SUA.

VW, al doilea mare producator auto din lume, s-a confruntat anul trecut cu un declin al vanzarilor in SUA, in urma scandalului falsificarii emisiilor poluante. In 2016, livrarile brandului Volkswagen au scazut cu 13% pe piata din SUA, in timp ce diviziile de lux Audi si Porsche au raportat cresteri.

Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.