Cea mai rapida masina de la expozitie este un Bugatti Veyron care poate "zbura" cu peste 400 de kilometri pe ora, "manat" de cei 1.200 de cai putere, ascunsi sub capota. Vehiculul, prezentat in premiera si in editile limitata la Salonul Auto de la Shanghai, costa 1,99 milioane de euro, fara taxe si transport.

"Chinezii au invatat sa perceapa luxul astfel: sa stea confortabil pe bancheta din spate si sa le conduca soferul masina. Dar, pe masura deschiderii catre lume, creste interesul lor pentru sporturile cu motor si masini performante”, explica Stefan Brungs, director de marketing la Bugatti.

Si cei de la Mercedes au planuri mari: "Ne sporim prezenta in aceasta tara. Luna viitoare, deschidem prima fabrica de motoare de aici", spune Dieter Zetsche, director general Daimler AG.

Iar nemtii de la BMW stiu ca, intr-un trafic infiorator, confortul inseamna totul: "Daca esti in trafic, aici la Shanghai, probabil ca viteza medie va fi de 18 kilometri pe ora. Asa ca, probabil, vei lasa condusul pe seama soferului si te va interesa mai mult locul din spate, unde ai nevoie de mai mult spatiu”, explica Karsten Engel, director general BMW China.

Chiar si constructorii auto fideli modelelor clasice isi schima strategia: "China este cea mai mare piata unitara, ceea ce inseamna ca dorintele si conceptiile clientului chinez au o importanta absoluta pentru stragia noastra generala de productie", este de parere Ralf Speth, director general Jaguar Land Rover.