Producatorul american a vandut 1,02 milioane bucati de Ford Focus in 2012 si a depasit performanta Toyota Corolla.

Potrivit datelor facute publice astazi de Ford, Seria F si Fiesta au ocupat si ele locuri onorante in clasamentul vanzarilor, ocupand pozitiile 3 si 6.

Chevrolet Cruze, de la General Motors, a ocupat locul 8 si a devansat modelul Civic al celor de la Honda.  

Focus, Fiesta si Cruze sunt astfel printre masinile realizate de producatorii americani care au reusit sa-i depaseasca pe japonezii de la Toyota si Honda, ce dominau pana acum segmentul auto.

Printre avantajele Ford, cu care acesta s-a pozitionat inaintea competitorilor, se numara consumul mai mic de carburant, lucru datorat, spun analistii, directorului executiv al companiei, Alan Mulally.  

"De cand Alan s-a alaturat echipei, am depus un efort suplimentar ca sa echilibram oferta de masini din portofoliu. Trebuia sa reprezentam mai bine cererea din piata, oamenii vor masini compacte", a declarat, pentru Bloomberg, Erich Merkle, analist pe vanzarile Ford din America.  

Cifrele ar mai putea suferi insa unele modificari. Cu doi ani inainte, titlul de cel mai de succes producator auto le revenea americanilor de la General Motors.  

Oricare ar fi rezultatul final, perspectivele sunt imbucuratoare pentru Ford si Mulally, care au mizat pe succesul din tari ca India, Indonezia, China si Thailanda, care isi doreau sa se alinieze la trendurile auto din tarile dezvoltate. Iar pariul sau se pare ca a dat roade.