Se spunea candva ca niste comparatii intre Coca-Cola si Pepsi, Sony si Panasonic sau Adidas si Nike sunt la fel de inutile precum cele dintre Mercedes si BMW. Ca sunt la acelasi nivel cu plus-minus 2-3 procente in favoarea uneia dintre ele. Si ca fac schimb de suprematie de la un an la altul in aceeasi masura procentuala.

Adevarul e insa mult mai trist sau mult mai fericit, depinde din ce parte privim lucrurile cand vorbim despre doua dintre cele mai mari branduri auto.

Daca privim dinspre Stuttgart inspre Munchen e durere. Invers e dominatie totala. Pentru ca BMW are in momentul acesta dublu fata de concurenta dintotdeauna - Mercedes.

Logic, Mercedes are un nume mai vechi, o istorie scrisa mai bine, insa BMW a investit enorm in ultimii ani in tehnologie.  

Ultimul studiu Bloomberg despre cei doi colosi arata ca BMW are o valoare de 45 de miliarde de euro vs. cea de 42.2 mld. de euro cat are Mercedes. Exista insa o mare diferenta intre masuratorile raportate brut. Ca jumatate din valoarea pe care o declara Mercedes e adusa de masinile utilitare (camioane in special). Daca inlaturam cele 20 de mld. de euro cat inseamna aceasta piata, inseamna ca masinile mici reprezinta 22 de mld. de euro, la sub jumatate din cele 45 de mld. euro, valoare pe care o are BMW in momentul de fata. 

Lucrurile s-au stricat insa de doi ani incoace. Pana atunci, Daimler valora 15.5 mld. de euro, mai mult decat BMW. Un analist german de la Kronberg crede ca "piata nu arata deloc bine pentru Mercedes. Daca vorbim despre inovatie, BMW e liderul absolut si asta conteaza foarte mult".  

Dincolo de strategia de taiere a unor costuri pana la 1 mld. de euro, Mercedes nu este un business de incredere cu actualul management, cred allti multi analisti. CEO-ul Mercedes este Dieter Zetsche, din 2006 si pana la sfarsitul lui 2013. De cand a venit pe acest post, valoarea actiunilor a tot scazut cu pana la 10%. In acelasi interval, actiunile BMW au crescut cu pana la 90%. Si 68% dintre brokeri recomanda cumpararea de actiuni BMW in loc de Mercedes.  Sunt insa si oameni care cred si spera in Mercedes.

O companie de consultanta din Shanghai crede ca Mercedes va exploda si ca are un potential fantastic de crestere. Motivul pe care il ofera agentia este increderea inestimabila a consumatorului de lux in puterea brandului Mercedes cu tot cu sigla.