Geely a mai incercat sa patrunda pe piata americana, participand in 2008 la Salonul Auto de la Detroit, insa a esuat, deoarece marca nu era suficient de cunoscuta si nu inspira incredere potentialilor clienti. 

Intre timp, Geely a preluat Volvo Cars, ajunsa in pragul falimentului in urma crizei financiare mondiale. 

"Preluarea Volvo ne-a consolidat imaginea in strainatate, iar consumatorii de acolo ne vad acum ca pe o companie internationala. Pentru a vinde in SUA si Europa, ne vom baza pe acele modele dezvoltate impreuna cu Volvo", a declarat pentru Bloomberg directorul general al Geely Automotive Holding, Gui Shengyue. 

Presedintele si fondatorul Geely, Li Shufu, a separat anterior cele doua marci din portofoliu, ingrijorat ca asocierea Volvo cu un brand chinez ar putea eroda prestigiul marcii suedeze. 

Acum, Geely spera ca dezvoltarea unor modele in parteneriat cu Volvo ar putea imbunatati imaginea companiei chineze, care vrea sa devina cel mai mare exportator auto din China. 

Geely a exportat anul trecut 100.800 autovehicule, fata de 184.800 unitati pentru liderul de piața Chery Automobile, potrivit Asociației Chineze a Producatorilor Auto. 

Producatorii de automobile din China fac eforturi pentru a se extinde in strainatate, pe masura ce potentialul de crestere al pietei locale se restrange, iar concurenta se intensifica. Cota de piata cumulata a marcilor auto chineze pe piata locala a scazut in iulie la minimul ultimilor 5 ani, potrivit asociatiei.