Geely a obtinut finantare de 2,7 miliarde de dolari pentru achizitionarea Volvo, care va include pretul de cumparare de 1,8 miliarde de dolari convenit cu Ford si fonduri de 900 milioane de dolari pentru finantarea companiei europene.

Jumatate din bani vor veni de la investitori din China, iar restul sumei din surse international.

Planul de relansare a Volvo presupune cresterea si extinderea companiei pentru a fi adusa pe profit. Prin extinderea productiei si cresterea vanzarilor se va reduce costul pe vehicul. Va fi construita o fabrica Volvo in China pentru a dubla productia.
Pentru extinderea este vizata piata chineza, care se afla in expansiune.
Cele doua marci, Volvo si Geely, vor ramane separate, iar productia nu va fi "amestecată", companiile din noul grup urmand sa produca separat propriile autoturisme.

"Volvo vine din nordul Europei si isi are radacinile in Suedia. Volvo nu va mai fi Volvo daca o desradacinam. Relatiile viitoare dintre Geely si Volvo vor fi de fratie, nu de paternitate", a declarat Li Shufu seful companiei chineze.
Piaţa auto din China a depasit-o anul trecut pe cea din Statele Unite dupa vanzari, devenind cea mai mare din lume, cu 13,6 milioane de automobile noi comercializate, in crestere cu 46% fata de 2008 .