Pentru toate marcile premium si nu numai, o mare parte a cresterii se datoreaza pietei din China, unde a fost cea mai dinamica cerere.  De altfel, pietele din Europa de Vest si piata chineza au compensat anul trecut vanzarile slabe din America de Nord.

BMW si-a pastrat si in 2010 prima pozitie, fiind cea mai vanduta marca premium la nivel mondial, cu peste 1,22 milioane masini comercializate. Pe locul doi se afla Mercedes-Benz, care a vandut anul trecut peste 1,16 milioane de autoturisme. Topul este incheiat de Audi, cu 1.09 milioane unitati.

De altfel, BMW este marca premium preferata si de romani. Bavarezii au vandut anul trecut 1.574 masini pe piata  din Romania.

La nivelul intregii industrii auto, cel mai mare constructor ramane Toyota, pentru al treilea an la rand. Producatorul nipon a vandut anul trecut 8,4 milioane de masini, in crestere cu 8% fata de 2009. Si asta in ciuda loviturii de imagine pe care a incasat-o din cauza milioanelor de masini rechemate in service pentru diverse defecte de fabricatie.

A doua pozitie in functie de vanzari, este ocupata de grupul american General Motors, care a vandut in 2010 peste 8,3 milioane masini, cu 12% mai multe fata de 2009.

Top trei este incheiat de germanii de la Volkswagen, care au comercializat anul trecut peste 7 milioane de autoturisme, in crestere cu 14% fata de anul 2009.

La nivel European, constructorul cu cele mai multe masini vandute ramane Volkswagen ( 1,54 milioane unitati), urmat de Renault (1,14 milioane unitati) si Ford ( 1,1 milioane unitati).

Pe piata romaneasca, topul marcilor dupa numarul de unitati vandute este:   Dacia - 30.761, Skoda - 8.030 si Renault - 7.857.