Cu exceptia derogarilor, doar masinile si motocicletele care au placute de inmatriculare cu numere impare pot circula incepand cu ora locala 05.30 (06.30 ora Romaniei). 

Soferii ale caror masini au numere pare vor trebui sa gaseasca o alternativa: sa mearga in masina impreuna cu alte persoane, sa lucreze de acasa sau sa foloseasca transportul in comun.  Aceasta decizie, inedita din 1997, a fost anuntata sambata, cu opt zile inaintea alegerilor municipale, si a fost aprobata de stanga si ecologisti, dar a declansat critici acerbe in randul opozitiei si asociatiilor de soferi si motociclisti. 

In opinia presedintelui UMP (dreapta), Jean-François Copé, aceasta masura "tine de comunicare". Masuri superficiale, considera candidata UMP la primaria Parisului, Nathalie Kosciusko-Morizet.

"Pentru prima data un Guvern isi asuma responsabilitatile", a declarat in schimb ministrul socialist al Sanatatii, Marisol Touraine. 

Pentru a compensa imobilizarea fortata a jumatate dintre masini, transportul public va fi gratuit. Stationarea va fi, de asemenea, gratuita la Paris pentru masinile cu numere pare. 

Pentru a supraveghea circulatia alternativa, vor fi mobilizati aproximativ 700 de politisti, la circa 60 de puncte de control. Soferii si motociclistii care vor sfida interdictia vor primi amenda: 22 de euro pe loc sau 35 de euro dupa trei zile. Daca refuza sa se intoarca, vehiculul lor va fi imobilizat. 

Nu toate vehiculele cu numere pare sunt interzise: vor putea circula vehiculele electrice sau hibride, masinile care au cel putin trei persoane la bord, vehiculele scolare si taxiurile. 

Particulele in suspensie pot provoca astm, alegii, boli respiratorii sau cardiovasculare, iar cele mai fine dintre ele au fost recunoscute ca fiind cancerigene.