Cele trei companii au realizat in primele trei luni profituri nete cumulate de 3,2 miliarde de dolari.

Cea mai placuta surpriza a fost reprezentata de marjele operationale in regiunea nord- americana, de 11,5% in cazul Ford, 7% la GM si 4,5% la Chrysler.

Pierderile cumulate ale GM si Ford in Europa, de 405 milioane de euro, au fost sub asteptarile analistilor.

Astfel de rezultate ar fi fost de neimaginat in 2009, cand GM si Chrysler au cerut protectia legii falimentului, iar Ford a inregistrat pe parcursul a trei ani pierderi totale de 30 de miliarde de dolari.

In prezent, cu un pret al benzinei aproape de 4 dolari galonul, cumparatorii americani prefera masini cu consum redus de carburanti, precum Ford Focus, Chevrolet Cruze si Chrysler 200.

Chrysler si Ford Motor anticipeaza perspective bune, in acest an urmand sa lanseze noi modele. Compania Chrysler va lansa in acest trimestru modelul compact Dodge Dart, asteptand un volum mare al vanzarilor. GM urmeaza sa lanseze o versiune imbunatatita a celui mai bine vandut model al companiei, Chevy Malibu.

Ford are la randul sau o noua versiune pentru masina de familie Fusion, iar vehiculul sport utilitar Escape este pe cale sa intre pe piata.

Obtinerea profitului prin noi modele de masini este un concept relativ nou in Detroit unde, timp de aproape doua decenii, GM, Ford si Chrysler castigau din vanzarea de SUV-uri si pickup-uri.

Modelul de afaceri al marilor producatori auto americani s-a schimbat radical dupa cresterea preturilor carburantilor, in 2008, cand cumparatorii s-au reorientat spre masinile cu consum redus.