Orban a adăugat că în România producătorul auto are "o activitate extrem de profitabilă, o activitate benefică".

"Asta este o decizie a managementului companiei, în ceea ce ne priveşte pe noi, ca şi Guvern, avem o colaborare foarte apropiată cu managementul din România al Grupului Dacia-Renault. Practic, Grupul Renault în România are peste 2.000 de ingineri care lucrează în proiectare, are partea de testare, de verificare, care este unică şi care funcţionează în România la Titu, de asemenea, avem partea de producţie care funcţionează la Mioveni. Din toate discuţiile pe care le-am avut cu managementul companiei din România nu am tras nicio concluzie prin care să existe vreo decizie la nivelul managementului companiei din România privitor la restrângerea vreunor activităţi sau la intenţia de a face concedieri", a declarat Ludovic Orban, vineri, într-o conferinţă de presă la Târgu Mureş.

Premierul a adăugat că "totul depinde de piaţă, de comenzile existente" şi a afirmat că "în România, Grupul Renault are o activitate extrem de profitabilă, o activitate benefică".

"Este o activitate care, din punctul nostru de vedere, trebuie să continue. Se ştie că deciziile care au fost luate sau, mă rog, ce se hotărăşte la nivelul Grupului e la nivelul Grupului Renault ca urmare a unei perioade în care au existat anumite probleme, dar convingerea mea e că problemele care au existat, ale Grupului Renault, nu sunt provocate de activitatea din România, pentru că activitatea din România este o activitate extrem de profitabilă, o activitate bine organizată şi o activitate care avantajează Grupul Renault în ansamblul său", a declarat Orban.

El a răspuns astfel după ce a fost întrebat despre intenţiile Grupului Renault de a concedia 15.000 de angajaţi la nivel mondial şi dacă a discutat pe acest subiect cu responsabilii producătorului auto din România.

Producătorul auto francez Renault a anunţat vineri că va demara negocieri cu sindicatele pentru reorganizarea şi încetarea activităţii la unele fabrici de asamblare din Franţa, şi va concedia 15.000 de angajaţi pe plan global (din care 4.600 în Franţa), în urma declinului vânzărilor.

Totodată, grupul Renault a anunţat suspendarea proiectelor de creştere a capacităţii de producţie în România şi Maroc, ca parte a unui plan de reducere a costurilor la nivel global. Potrivit unui comunicat de presă al grupului francez, planul de transformare are ca scop realizarea unor economii de peste 2 miliarde de euro pe parcursul a trei ani şi punerea bazelor unui nou model de competitivitate.

"Dificultăţile cu care se confruntă Grupul, criza majoră prin care trece industria auto şi urgenţa tranziţiei ecologice sunt imperative care determină compania să accelereze această transformare. Acest proiect de plan va consolida capacitatea de adaptare a Grupului, prin concentrarea pe generarea de flux de numerar, păstrând în acelaşi timp clientul în centrul priorităţilor sale. Se bazează pe o abordare mai eficientă a activităţilor operaţionale şi pe gestionarea riguroasă a resurselor", se arată în comunicat.

Planul prevede, printre alte măsuri, optimizarea producţiei, suspendarea proiectelor de creştere capacitară planificate în Maroc şi România, precum şi realizarea unor studii pentru adaptarea capacităţilor de producţie în Rusia şi raţionalizarea activităţilor de fabricaţie a cutiilor de viteze în lume.

Se intenţionează, totodată, revizuirea capacităţii de producţie globală de la 4 milioane de vehicule în 2019, la 3,3 milioane până în 2024, precum şi "ajustarea" numărului de angajaţi din producţie.