Romania are un grad de motorizare putin mai mare decat Albania si printre cele mai mici din Europa, in timp ce vechimea parcului este destul de ridicata, cu o medie de peste 13 ani, spune Dana Cortina, 45 de ani, directorul general al Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Holding in Romania, care controleaza patru dealershipuri in Capitala si unul la Timisoara.

In acest context, daca terenul de lupta al dealerilor, piata auto, s-a micsorat de la peste 366.000 de autovehicule in 2007 la putin peste 100.000 anul trecut, acestia au nevoie acum de cat mai multe intrari in service pentru a supravietui.

Explicatia?

Intr-o perioada normala din businessul unui dealer 75% reprezinta activitatea de vanzare si 25% cea de service, dar in termen de profitabilitate este exact invers.

In prezent, aproximativ 60% din cifra de afaceri vine din vanzarea de masini noi, iar restul de 40% din service, potrivit lui Philipp Hagenburger, seful diviziei de servicii postvanzare din cadrul Mercedes-Benz Romania.

Pe acest fond, marci precum Volkswagen au extins perioada de garantie de la doi la patru ani, in timp ce alte branduri precum Mercedes-Benz sau Ford ofera aceasta extindere contra cost. Care este explicatia? In intervalul de garantie masina poate efectua reviziile doar in centrele oficiale, iar reparatiile se pot face numai cu piese originale, "elemente" care automat atrag venituri suplimentare retelei de dealeri.

Acesta este unul dintre motivele pentru care, desi 50% din costurile companiei sunt legate de personal, directorul Porsche Inter Auto a subliniat ca bugetul destinat pregatirii angajatilor si programelor de training in afara tarii nu a fost micsorat - cu toate ca valoarea acestuia este de peste un milion de euro anual. Media "investitiei" in pregatirea fiecarui angajat este de aproximativ 2.000 de euro, in conditiile in care pentru anumiti specialisti de service costurile urca si la peste 10.000 de euro.

Citeste continuarea pe www.zf.ro