Romania este cea de-a 16-a piata auto din Uniunea Europeana dupa inmatricularile de autoturisme noi din anul 2010, care au scazut pe plan intern de peste trei ori mai abrupt fata de contractia inregistrata in spatiul comunitar, potrivit datelor prezentate vineri de ACEA.

In Romania s-au inmatriculat 94.541 de automobile noi anul trecut, cu 18,5% mai putine decat in 2009, se arata intr-un comunicat al ACEA.

Astfel, piata auto romaneasca a coborat de pe locul 14 in UE in 2009 pana pe pozitia a 16-a, fiind depasita de Danemarca si Finlanda.

Ce marci de masini prefera romanii

Cea mai mare piata auto europeana a inregistrat una dintre cele mai severe scaderi in 2010. Inmatricularile de autoturisme noi din Germania s-au redus anul trecut cu 23,4%, la 2,91 milioane de unitati, de la 3,8 milioane de masini in 2009.

Cele mai abrupte scaderi, ca procent, au fost remarcate in Grecia (-35,8%) si Bulgaria (-28,9%).

Constructorul auto roman Dacia, parte a grupului Renault, a avut o crestere de 9,1% a inmatricularilor de automobile, la 257.753 de unitati.

Renault, cu o crestere de 4,4%, la 1,38 milioane de autoturisme noi inregistrate, este al treilea mare grup auto european, dupa Volskwagen (2,83 milioane de masini, -4,9%) si PSA Peugeot Citroen (1,8 milioane, -2,8%).

Grupurile americane General Motors si Ford au avut un an mai slab in Europa, cu scaderi de 7,6%, respectiv 13,9% ale inmatricularilor. Si grupul italian Fiat, noul investitor strategic la concernul american Chrysler, a inregistrat o reducere importanta, de 17,4%, a inmatricularilor de autoturisme noi in UE in 2010.

BMW a inregistrat o crestere de 5,7%, iar Daimler, proprietarul Mercedes Benz, se confrunta cu un declin de 2,2%.

Grupul japonez Toyota a consemnat o scadere de 17,4%, iar Nissan, partenerul de alianta al Renault, a incheiat anul 2010 cu un avans de 9,2% al inmatricularilor de automobile noi din UE.