La inceputul secolului 20, numele Bugatti a devenit sinonim cu performanta. Francezul Ettore Bugatti a fondat compania in 1909 si a construit autoturisme cu etichetele performanta si legendar. Cu toate acestea, ghinioanele si evolutia pietelor l-au fortat sa puna lacatul pe usa in 1952, scriu cei de la Business Insider.

Compania a fost resuscitata apoi de doua ori. La sfarsitul anilor 80, omul de afaceri italian Romano Artoli a cumparat drepturile pentru folosirea numelui Bugatti si a construit supermasina EB110. Insa visul frumos a tinut pana in 1995.

Trei ani mai tarziu, Volkswagen a obtinut numele si a inceput sa fabrice numeroase masini concept pentru circuitul de spectacol. Din 2001, nemtii au decis sa construiasca cea mai rapida masina din lume, la comanda, intr-o fabrica din Molsheim, Franta.

Cum se construieste si testeaza Veyron

Spre deosebire de orice alta masina din lume, crearea lui Bugatti este un proces unic si special.

Totul se intampla intr-una dintre cele mai mari fabrici de autoturisme din lume. Cu toate acestea, inima Veyron, motorul cu 16 cilindri, este asamblat manual intr-o camera mica.  Piesele la comanda, din titan si aluminiu, sunt livrate de mana, in saculeti sigilati si captusiti. Fiecare piston este facut din aluminiu solid. Motorul este de fapt o configuratie W: doua V8 insurubate impreuna. Mesterii lucreaza o saptamana pentru a-l finaliza. Pentru a-l testa, l-au alergat pe un dyno, pentru prima data in 2001. Acolo a produs 1000 CP. De fapt  3000, din care 2/3 a fost caldura. Cladirea a ars aproape de sol.  Cand masina a fost testata prima oara pe drum, la viteza de 321 km/h a scos din spate flacari de 1.8 metri Ceea ce nu e tocmai legal. Asa ca au marit capacitatea de racire. Fiecare Veyron are acum 10 de radiatoare. 

Compania italiana Riccardo a fost contractata pentru a face cutia de viteze. L-au facut sa mearga, dar cum aveau sa-l opreasca? Veyron are frane masive de carbon-ceramic. Sunt hand-made in Germania. Ele pot rezista la o caldura de pana la 1.800 de grade Farenheit. Dar nu a fost suficient pentru a opri masina in conditii de siguranta. Astfel, aripa din spate apare pentru a ajuta Veyron sa opreasca de la viteze de peste 200km/h.

Heggemann Aerospace construieste aripile si alte piese in Germania. Partea din fata a masinii se face din otel inoxidabil folosit in industria aerospatiala. Rezervorul de combustibil are 250 de componente separate si dureaza trei zile pentru a-l construi. Cand e gata, e livrat la fabrica din Franta.

Nu existau nicaieri anvelope pentru o masina atat de rapida. Michelin a fost contractata pentru a le da nastere. O anvelopa de iarna poate fi stantata in 30 de secunde. Una Veyron intr-o ora. Un set de patru costa $17.000.

In „atelierul artistilor” din Franta masinile Veyron incomplete sunt tinute in trei sectiuni diferite pana cand sunt gata pentru a fi puse impreuna. Fibra de carbon din cabina soferului ofera protectie pentru ocupanti.

Poate fi greu de crezut, dar partea din fata si cea din spatele masinii sunt tinute impreuna de doar 14 bolturi. Inainte ca panourile caroseriei sa fie montate, masina este testata pentru ca inginerii sa se asigure ca procesul de asamblare a decurs impecabil. Fiecare surub din autoturism este facut de mana. Este nevoie de cinci saptamani pentru a face suruburile pentru o singura masina.

Fiecare Veyron este condus apoi de 300 de mile pentru a se asigura ca lucrarea a fost facuta in mod corespunzator.

La viteza maxima, Veyron acopera mai mult de un teren de fotbal pe secunda. Urmeaza lustruirea timp de 2 zile.