Ca regula generala, masinile de productie germana isi pastreaza cel mai mult valoarea, iar marcile franceze si italiene se devalorizeaza cel mai mult.

De asemenea, atunci cand cumperi o masina ar fi bine sa stii ca nu este o investiti ci o cheltuiala, cu exceptia cazul in care o cumperi pentru firma si iti va produce bani.

O masina noua cumparata isi pierde cel putin 10% din valoare imediat ce a iesit pe poarta comerciantului. Pe toata durata utilizarii ei vei cheltui bani cu combustibilul, reviziile, reparatiile, intretinerea, in timp ce masina continua sa se devalorizeze. In functie de marca si model, devalorizarea continua cu 10-15% pe an.

Pretul cu care vei revinde masina depinde foarte mult si de felul in care ai intretinut-o, adica revizii facute la timp( pe care sa le poti dovedi cu facturi) sau felul in care arata interiorul si exteriorul.

Ca pont, un comparator avizat se va uita, pe langa kilometraj( care poate fi dat inapoi) si la cat de mult este tocit cauciucul de pe pedale. Iti poate da o imagine despre cat de mult a fost condusa masina. De asemenea, cat de mult este tocita tapiteria, volanul, schimbatorul de viteze si butoanele de pe bord.

Daca ne referim strict la marci si modul in care acestea isi pastreaza valoarea in timp, masinile germane Volkswagen, Audi si BMW sunt cele care inregistreaza cele mai mici devalorizari, de circa 50% dupa cinci ani, in timp ce Fiat, Renault sau Peugeot se devalorizeaza de trei ori in aceeasi perioada.

In situatia actuala de criza, vanzarile auto au scazut substantial, fapt ce are o directa influenta si asupra pretului.

Practic, oamenii prefera sa amane achizitia unei masini, ceea ce inseamna ca cererea este mult mai mica, in timp ce oferta ramane aproximativ la acelasi nivel. In acest context, pentru a reusi totusi sa mai dea ceva masini, vanzatorii reduc preturile.
.
Ca exemplu, un Audi A4TDi care costa aproximativ 27.000 de euro in 2005 , se vindea la inceputul anului cu aproximativ 13.000 de euro, iar acum pretul de oferta este cam de 10-11.000 de euro.

La fel si in cazul BMW 320 d care se vinde acum cu aproximativ 13.000 de euro cu 1.000 de euro mai putin fata de inceputul anului. In 2005, modelul costa 29.000 euro.

Marcile care inregistreaza cele mai mari scaderi de preţuri - de pana la trei ori - sunt Renault, Peugeot si Fiat. Un Renault Megane 1.9 DCI din 2005 care costa 18.000 de euro se vinde acum cu 5.000-6.000. La fel, un Fiat Punto 1.2 I se vinde in prezent cu circa 4.000 de euro. In 2005 era scos pe piata cu aproximativ 12.000 de euro.