Cei doi investitori asiatici asteapta avizul autoritatilor pentru derularea tranzactiei.

"Putem face o investitie de opt miliarde coroane pentru a dezvolta Saab, dupa ce vom intra in firma ca actionari. Nu se va intampla imediat, desigur, ci pas cu pas", a spus fiica presedintelui Youngman, Pang Qingnian, intr-un interviu pentru ziarul suedez Dagens Industri.

Ea a aratat ca Saab, care nu prea a facut profit in ultimii 20 de ani, ar trebui sa revina "pe plus" intr-un an si jumatate de la finalizarea investitiei chineze.

Saab a cerut saptamana trecuta protectie fata de creditori, insa curtea pentru falimente a respins la inceputul acestei saptamani solicitarea, considerand ca planurile de revenire prezentate de companie, bazate pe investitia chineza, sunt incerte.

Saab datoreaza angajatilor sume substantiale din salariile restante si are de platit sute de milioane de coroane catre furnizorii de piese. Fabrica Saab din sud-vestul Suediei este inchisa din aprilie.

Youngman a promis la inceputul acestei saptamani ca va acorda Saab finantare printr-un credit punte (imprumut pe termen scurt sau mediu ce poate fi acordat acelor clienti care au o proprietate imobiliara pe care intentioneaza sa o vanda) de 70 milioane de euro, iar Pang a afirmat ca compania chineza va face tot posibilul pentru a asigura supravietuirea Saab.

Saab a facut deja apel la decizia curtii de a respinge cererea de protectie fata de creditori, o noua decizie fiind asteptata in cateva zile.

Sindicatele Saab cer intrarea companiei in faliment pentru a putea asigura salariile angajatilor printr-un program guvernamental.

Citeste si:

Ce-ar insemna moartea Greciei pentru Europa si pentru Romania. Cele mai expuse tari in cazul in care statul elen ajunge la faliment

Topul celor mai "verzi" capitale europene