Decizia Curtii de Justitie include si varianta modificata a taxei auto in decembrie 2009, scrie Mediafax.

Legislatia romana a instituit, incepand de la 1 iulie 2008, o taxa de poluare care trebuie sa fie platita cu ocazia primei inmatriculari a unui autovehicul in Romania. Reglementarea mentionata nu face distinctie intre vehiculele fabricate in acest stat membru si cele produse in strainatate. De asemenea, aceasta nu face distinctie intre vehiculele noi si vehiculele de ocazie, explica in hotararea sa de joi Curtea de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) de la Luxemburg.

Taxa auto se reduce cu 30%. Cine si cum si-ar putea recupera o parte din bani VIDEO

Daca UE respinge in totalitate forma taxei auto, autoritatile de la Bucuresti incearca de mai bine de o luna sa gaseasca o varianta. Marti, ministrul Mediului, Laszlo Borbely a anuntat ca Executivul analizeaza in prezent o alta varianta: introducerea unei taxe de poluare pentru toate autoturismele. "Eu raman la ideea de a introduce o taxa de poluare cu ocazia inmatricularii masinii in Romania, dar, in comitetul interministerial, am discutat si despre o alta varianta: aceea a introducerii, pe viitor, a unei taxe generale de poluare, o taxa anuala care sa inlocuiasca taxa de prima inmatriculare", a spus el.

Cum recuperezi taxa de prima inmatriculare! Ponturi de la avocati!
 
Borbely a refuzat sa dea detalii suplimentare despre propunere, evitand sa spuna cui a apartinut ea si de cand ar urma sa inlocuiasca actuala taxa de poluare platita la inmatriculare.
 
Proiectul de lege privind noua taxa auto prevedea, in forma redactata in 17 iunie, ca taxa sa fie redusa cu circa 30% de la 1 iulie 2011, data de la care sa inceapa si procedurile de restituire a unei diferente de bani catre proprietarii de masini deja inmatriculate in tara.

Sistemul actual al taxei auto va fi modificat dupa ce Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene (CJUE) a aratat, intr-un punct de vedere exprimat la cererea unei instante romanesti, ca taxa de prima inmatriculare incalca legislatia Uniunii Europene intrucat produce un dezavantaj la vanzarea masinilor second-hand din alte state pe teritoriul Romaniei.

Oficialii europeni: Nu sunt clare eventualele efecte economice

Pana acum, autoritatile de la Bucuresti spun ca aproximativ 40.000 de persoane au cerut rambursarea taxei auto percepute in anii trecuti. Taxa de poluare auto a intrat in vigoare la 1 iulie 2008, inlocuind taxa de prima inmatriculare introdusa la 1 ianuarie 2007. In plus, oficialii romani s-au limitat sa dea vina pe criza economica. "Curtea constata ca Guvernul roman nu a facut dovada criteriului privind existenta unor perturbari grave. In aceste conditii, fara a mai considera necesar sa verifice indeplinirea criteriului privind buna-credinta a celor interesati, Curtea respinge cererea de limitare in timp a efectelor hotararii sale", se arata in documentul trimis de Curtea de Justitie.

Citeste si

Hotelul corabie de 430 mil. dolari si 70 de etaje care zgarie cerul Americii Latine. GALERIE FOTO

Scandalul interceptarilor News of The World clatina un imperiu de 7,6 miliarde de dolari