Modelul  Duster, lansat in aprilie, a ajuns la vânzări de aproape 30.000 de unitati pana la finele lunii august, iar alte 64.000 de masini au fost comandate la nivel mondial.

In perioada analizata, vanzarile de autovehicule comerciale usoare ale Dacia au avansat cu 44%, la 15.839 de unitati, potrivit unui comunicat Renault.

Dacia inregistreaza succes pe majoritatea pietelor importante pentru companie, se arata in comunicat, fiind lider de vanzari in Romania si pe pozitia a sasea in topul marcilor din Franta. In nordul Africii (excluzand Egiptul) vanzarile Dacia au urcat cu 4,5%, la 26.310 unitati. Astfel, cota de piata din Algeria a urcat cu un punct procentual, la 10,4%, iar in Maroc cu doua puncte procentuale, la 20,4%.

In primele opt luni ale anului, cea mai importanta piata de export a Dacia a fost Franta (76.255 de unitati), urmata de Germania (23.949 unitati), Italia (15.368 unitati) si Spania/Insulele Canare (14.285 unitati).

Evolutia pozitiva a Dacia in vestul Europei refelecta o schimbare a mentalitatii cumparatorilor, noteaza grupul Renault. Potrivit unui studiu realizat in acest an, 29% din europenii care intentioneaza sa cumpere o masina noua isi propun sa cheltuiasca sub 8.000 de euro.