"Ma surprinde rezultatul obtinut de Duster. Ma asteptam sa se claseze intre primele trei locuri. Punctajul slab cu care a cotata masina romaneasca il pun pe seama accentelor patriotice ale juriului. De exemplu, italienii sau germanii nu ar vota in favoarea unei marci alta decat cea sau cele din tara lor. In ceea ce priveste ocupantul locui intai, era de asteptat ca Nissan Leaf sa castige. Este un model complet electric, primul de acest fel prezent in competitia Car of The Year, iar juriul este foarte sensibil la premierele mondiale absolute", a declarat pentru Mediafax Dan Vardie, singurul roman din juriul Car of The Year 2011, format din 58 de membri din 23 de tari europene.

Primele trei locuri ale competitiei au fost ocupate de Nissan Leaf, care a obtinut 257 de puncte, Alfa Romeo Giulietta - 248 puncte si Opel Meriva - 244 puncte.

Urmatoarele pozitii au revenit modelelor Ford C-Max/Grand C-Max (224 puncte), Citroën C3/DS3 (175 puncte), Volvo S60/V60 (145 puncte) si Dacia Duster (132 puncte).

Pentru a desemna castigatorul, fiecare membru al juriului a alocat un total de 25 de puncte pentru cel putin cinci din cele sapte nominalizari, insa nu mai mult de 10 puncte pentru alegerea preferata.

Duster este primul automobil romanesc calificat intr-o finala a competitiei Car of The Year, care se desfasoara de 46 de ani.

La editia de anul trecut a finalei Car of The Year, castigator a fost modelul Volkswagen Polo.

Primul model SUV al costructorului Automobile Dacia a fost lansat la la inceputul lunii martie la Salonul Auto de la Geneva, iar in primele zece luni ale anului, au fost produse 60.578 de unitati la uzina de la Mioveni.