Ford nu mai asambleaza Transit Connect la Craiova. Se pregateste pentru B-Max

Din pacate pentru noi, cifrele sunt in favoarea Marocului. Uzina din Pitesti are 13.000 angajati platiti in medie cu 350 de euro pe luna. Producem 350.000 de masini, iar pe cele care merg la export trebuie sa le transportam 350 de kilometri pana in portul Constanta.

In schimb, uzina ce va fi inaugurata anul viitor in Maroc este mai automatizata, asa ca vor fi angajati doar 6.000 de muncitori platiti cu 100 de euro mai putin. Productia se va ridica la 350.000 de masini, insa vor ajunge in Europa mai repede, dupa un drum de 49 de kilometri pana in Gibraltar, aflat in sudul Spaniei.

"Va fi in concurenta interna si daca vom fi mai buni ne vom pastra locurile de munca. Uzina care va produce cel mai ieftin va primi si cele mai multe comenzi"
, recunoaste seful Dacia, Jerome Olive, citat de Ziarul Financiar.

"Mai tarziu si oamenii din Maroc vor cere mai multi bani si ca romanii oricum primesc foarte putin", afirma Nicolae Pavelescu, liderul Sindicatelor Automobile Dacia.

Renault vrea sa produca in Tanger, nu doar modelul Lodgy, cum anuntase initial, ci si Sandero, Logan si mandria grupului SUV-ul Duster.

Avantajele noastre sunt specialistii calificati si experienta in constructia auto.

"Dacia are toate verigile de la idee, marketing, producere, testare, comercializare. Pe langa uzina de la Pitesti au localizat la Titu si la Bucuresti activitati de cercetare si dezvoltare"
, precizeaza Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia.

Sfarsitul de an nu e deloc bun pentru Dacia. Comenzile au scazut, iar uzina din Mioveni a trebuit sa-si opreasca productia cu trei zile mai devreme, ca sa nu acumuleze stocuri.