"In topul pietelor de export s-a produs o modificare in primul trimestru, prin faptul ca Franta a inlocuit Germania, acest lucru datorandu-se faptului ca aceasta din urma nu a continuat programul «Rabla» si in 2010", a spus in conferinta Mediafax Talks about Auto Industry, Jerome Olive.

Astfel, Dacia a exportat in Franta 33.014 autovehicule, in Italia 9.859 unitati si in Germania 7.220 masini. Locurile urmatoare sunt ocupate de Algeria, cu 6.237 de masini, Spania, cu 4.565, Maroc 4.172 unitati, iar pe ultimul loc s-a clasat Polonia, cu 1.023 vehicule.

Olive a explicat ca Romania este punctul slab al companiei, din punct de vedere al vanzarilor.

"Faptul ca nu vindem atat de mult in Romania este o problema, pentru ca niciun mare constructor nu s-a dezvoltat fara ajutorul pietei locale", a afirmat seful Dacia.

El aratat ca grupul Renault a investit in Romania, pana la finele anului trecut, 1,5 miliarde de euro si ca proiectul Duster a necesitat investitii de 73 de milioane de euro, in proiectarea si industrializarea modelului.

Olive a adaugat ca, in prezent, compania face studii de piata pentru a afla asteptarile clientilor de la modelul Duster.

In Romania, Dacia Duster poate fi achizitionata de la un pret incepand de la 10.500 de euro pentru varianta 4X2. Pentru versiunea Laureate, 4X4, cu un motor diesel de 1,5 litri si 110 cai putere, pretul de baza este de 15.600 de euro.