Potrivit producatorului, Dokker este un vehicul cu 5 locuri, polivalent, disponibil cu una sau doua usi laterale culisante. Dispune de un portbagaj generos si ofera o modularitate intuitiva.

Dacia Dokker e indicata si intr-o calatorie in conditii de confort pentru 5 adulti, dar si pentru transportul, la nevoie, a unor obiecte voluminoase.

Versiunea utilitara Dokker Van raspunde asteptarilor unei clientele alcatuite cu precadere din intreprinzatori si societati comerciale. Fiabil si robust, Dokker Van asigura un volum de incarcare la cel mai bun nivel din segment, in conditiile unui consum scazut.

Numele Dokker este derivat din cuvantul “dockworker” din limba engleza, cu referire la muncitorii care asigura incarcarea si descarcarea navelor intr-un port. Termenul subliniaza astfel capacitatea mare de incarcare a celor doua vehicule, adaptabilitatea si robustetea lor.

Lansarea celor doua noi modele in Romania este prevazuta in semestrul al doilea al acestui an.

Masina de 5.000 de euro

Daca piata auto cere masini mici, ieftine si cu un consum redus, Dacia pregateste si ea un vehicul de 5.000 de euro, numit Towny de presa franceza. Noul autoturism este mai mic decat actualul Sandero si ar iesi in lume in 2014. Problema este ca, la fel ca si ultimul model lansat de Dacia, nu va fi produs in Romania, ci tot la fabrica din Maroc.

Specialistii spun ca noul model e inspirat din Dacia Lodgy. Denumit Towny, modelul pe care producatorul de la Pitesti vrea sa il lanseze peste 2 ani este mai mic decat Sandero pentru ca, spun reprezentantii Dacia, asta se cere acum in Europa: ieftin, mic si cu consum redus.

Toti soferii din Romania trebuie sa-si schimbe permisul de conducere. Vezi de ce VIDEO

Francezii, care au publicat primele fotografii cu Towny, spun ca va avea sub 4 metri lungime si va fi un concurent pentru masinile din aceeasi gama ale Volkswagen, Skoda si Seat.

La inceputul anului, o alta revista franceza - Auto Plus, publica imagini generate pe calculator cu viitorul model Dacia de intrare in gama, careia ii atribuia numele de Dacia City.

Cel mai probabil noul model se va produce tot in afara Romaniei, la uzina Renault din Maroc. Nu e singurul model "exportat" de Dacia. In acest an, producatorul de la Pitesti a decis ca Lodgy, masina de familie lansata in aceasta primavara, sa fie produsa tot in Maroc.

Loganul, modelul Dacia care a inventat conceptul de low-cost devine istorie

Conducerea fabricii de la Mioveni se desparte de cea mai de succes masina romaneasca din ultimii 8 ani si pregateste deja liniile de productie pentru Logan 2. O masina mai mare si mai spatioasa in comparatie cu vechiul model. Mutarea era previzibila, spun expertii, in 2011 exporturile au fost de 3 ori mai mici fata de 2006, anul de glorie al Daciei Logan.

Lansat oficial in 2004, la Paris, ca masina de 5.000 de euro, Dacia Logan a ajuns apoi sa coste mai bine de 7.000 de euro. Un chilipir, insa pentru germani, francezi si olandezi care au cumparat numai in 2006 peste 76 de mii de unitati. Cu timpul, insa, interesul europenilor a scazut, iar numarul de vehicule exportate a scazut anul trecut la 26 de mii.

Asa ca oficialii Dacia se gandesc serios sa-si ia adio de la model. Noul model ar putea iesi pe poarta fabricii din Mioveni in luna decembrie. Pentru noul model, constructorul de la Mioveni se va inspira cel mai probabil din limuzinele marca Renault, spun specialistii. Asta inseamna ca Dacia Logan 2 va fi o masina mai spatioasa, cu un portbagaj generos.

Primele fotografii cu noul model au apsut deja in presa italiana, dar care nu dezvaluie foarte multe detalii, pentru ca masina era foarte bine camuflata.

Dacia pregateste lansarea modelului Logan 2 in 2013. Noua generatie de Dacia Logan va fi contruita pe platfoma Renault Fluence, deci va avea dimensiuni mai mari ca actualul model.

Conceptul Dacia Logan 2 va fi prezentat la Salonul Auto de la Paris, iar prezentarea oficiala a modelului final va avea loc la Geneva, in 2013.