Loganul este vandut acum la preturi intre 6.250 de euro si 11.150 de euro, dar urmatoarea generatie a modelului,  "cu nume de cod" X90, va fi una mai ieftina.

Daca prima generatie a fost conceputa integral de inginerii francezi, cea de-a doua reprezinta conceptul inginerilor romani, noteaza Ziarul Financiar.

Viitorul Logan, la care inginerii romani lucreaza deja, va fi lansat pe piata peste doi-trei ani, scrie si Gandul.
 "Viitorul Logan va fi mai ieftin. Vom cauta cele mai simple solutii si vom echipa masina cu exact ce are nevoie clientul, nimic mai mult. Nu putem implementa tehnologie de dragul tehnologiei", spune Philippe Prevel, fostul director general al Renault Technologie Roumanie, care acum ocupa functia de director al programului Logan la nivel global.

Lansat in 2004 ca un model low-cost, destinat pietelor emergente, proiectul "X90" sau Logan, a reprezentat o surpriza chiar si pentru grupul francez, in conditiile in care de la o singura versiune s-a ajuns in sase ani la sase modele, alte doua urmand a fi lansate in anii urmatori.

Piata romaneasca a automobilelor noi a consemnat in perioada ianuarie-septembrie al cincilea declin ca marime din UE, de 29,7%, comparativ cu o scadere medie de 4,3% la nivel comunitar, potrivit Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile.

Pe piata auto din Romania au fost inmatriculate, in primele noua luni, 62.348 de automobile noi, fata de 88.641 in intervalul similat al anului trecut. In UE, numarul total al inmatricularilor s-a situat la 10,25 milioane.

In clasamentul marcilor, Dacia se plaseaza pe locul patru in UE dupa avansul numarului inmatricularilor noi in primele noua luni, de 11,4%, la 192.833 unitati. Cota de piata a constructorului auto roman a crescut de la 1,6% la 1,9%.

Cel mai mare avans al inmatricularilor a fost inregistrat de marca Land Rover (27,8%, la 51.529 de automobile). In clasament urmeaza Nissan (15,5%, la 295.987 unitati) si Volvo (13,2%, la 156.294 unitati).

Cele mai multe inmatriculari au fost consemnate de grupurile Volkswagen (2,17 milioane de unitati, in scadere cu 4,3%), PSA Peugeot Citroen (1,4 milioane de masini, in urcare cu 0,4%) si Renault (1,05 milioane de unitati, in crestere cu 10,5%).