Cei de la Dacia au descoperit problema in timpul unor teste si sustin ca este vorba de o chestiune minora. Pana acum nu au fost inregistrate incidente, iar compania incearca sa le previna. Explicatia, spun cei de la Dacia, este ca producatorul banchetelor, un furnizor al uzinei din Maroc, nu a strans suficient de bine suruburile de fixare.

In cel mai rau scenariu, in cazul unui impact frontal, bancheta, unde de cele mai multe ori sunt asezati copiii, s-ar putea deplasa impreuna cu pasagerii. De asemenea, exista riscul ca bancheta sa se rastoarne la un demaraj foarte puternic, insa producatorul spune ca sansele de a se intampla acest lucru sunt foarte mici.

Operatiunea presupune verificarea elementelor de fixare a banchetei din spate. In cazul in care se identifica o problema, aceasta se rezolva pe loc in service. Totul dureaza maximum o ora.

Dacia a anuntat intr-un comunicat ca toti soferii care detin astfel de modele isi vor putea repara masinile gratuit si rapid.

"Clientii vehiculelor vizate de aceasta operatiune de verificare au fost deja anuntati si sunt asteptati in service in perioada urmatoare. Toate cheltuielile legate de interventie vor fi acoperite de Dacia."    

De astfel de probleme nu au fost scutiti in ultima vreme nici alti producatori. Cel mai recent caz a fost al celor de la Harley Davidson, care in octombrie anul trecut au rechemat 29.000 de motociclete. Tot atunci si Toyota a trebuit se verifice 7 milioane de de masini. In toamna lui 2010, BMW a rechemat 350.000 de masini cu probleme de franare, iar Rolls Royce nu mai putin de 6.000 de exemplare din modelul Phantom.