Per total, piata masinilor noi s-a intors la nivelul din 2003. Daca in anii dinaintea crizei erau luni in care inmatricularile treceau de 30.000 de unitati, anul trecut nu s-a depasit 13.815, nivel maxim lunar atins in ianuarie. In jumatate din lunile anului trecut, inmatricularile au fost sub nivelul de 10.000 de unitati.

Cea mai slaba luna a fost septembrie, cu doar 6.780 de masini noi inmatriculate. La second-hand a fost un "boom" in martie, cu peste 52.000 de unitati inmatriculate, insa in nciuna din ultimele opt luni nu s-a trecut de 20.000 de unitati. Ianuarie a fost cea mai slaba luna, cu 5.941 de masini rulate. Marcile preferate de romani in cazul autoturismelor rulate au fost Volkswagen, Opel si Ford.

Piata auto a fost alaturi de cea imobiliara una dintre cdele mai afectate de criza economica. Ca masura de supravietuire, dealerii au iesit in piata cu oferte si reduceri de preturi record. In unele cazuri pretul de vanzare la oferta a fost sub costul de fabricatie.

Ofertele si discounturile vor continua si in acest an, insa importatorii sustin ca nu vor mai putea scadea fata de nivelul anul trecut. Vor fi insa si exceptii la dealerii care au construit showroom-uri pe credit si nu vor avea de unde sa plateasca ratele la banca. Ei vor fi nevoiti sa vanda cu reduceri din ce in ce mai mari pentru a face rost de bani cash.