Anul trecut, profitul brut si profitul din exploatare au crescut, potrivit directorul financiar in cadrul grupului Renault Romania, Liviu Bocsaru.

”In 2016, rezultatul inainte de impozitare a atins 506 milioane de lei (peste 111 milioane de euro), in crestere fata de 2015, acesta fiind generat de un rezultat de exploatare pozitiv de 532 milioane de lei (+ 15% vs. 2015) si de un rezultat financiar negativ de -27 milioane de lei, in mare masura, legat de impactul defavorabil al cursului de schimb”, a declarat Bocsaru, potrivit News.ro.

Profitul net al companiei a crescut cu 2% anul trecut, pana la 457 milioane lei. Potrivit directorului financiar, exista doua explicatii pentru aceasta evolutie.

”In primul rand, avem un mix al modelelor din gama Dacia care s-a schimbat in favoarea Duster, un vehicul exceptional, foarte cerut de piata. Asadar, am fost obligati, datorita cererii, sa marim productia pentru acest model. In al doilea rand, am avut o productie importanta a componentelor cerute de catre alte uzine ale Grupului Renault, care fabrica gama Global Access. Ma refer la componentele de vehicule SKD care si-au dublat volumul, la motoare, sasiuri si piese de schimb, produse pe platforma de la Mioveni”, a explicat Bocsaru.

Directorul financiar sustine ca avansul cifrei de afaceri in 2016 a fost impulsionat aat de importuri, cat si de exporturi. Exportul a ajuns sa reprezinte 90% din cifra de afaceri, in contextul unei cereri crescute pe pietele din Europa, Africa si Asia.

”Cat priveste piata din Romania, chiar daca s-a inregistrat o crestere fata de 2015, aceasta ramane in continuare la mai putin de 40% - 50% fata de anii dinainte de criza din 2008 si inca foarte jos versus potentialul sau, avand in vedere rata de motorizare a clientilor din Romania. In plus, piata locala a vehiculelor noi este astazi mult afectata de vehiculele de ocazie importate, care nu sunt deloc fiscalizate”, a afirmat Bocsaru.

Inmatricularile de autoturisme noi in Romania au inregistrat in primul trimestru a doua mare crestere din Uniunea Europeana dupa cea din Grecia, de 27,5%, la 22.276 de unitati, avansul fiind de peste trei ori ori mai mare fata de cel comunitar, de 8,4%, in timp ce livrarile Dacia au urcat la nivelul UE cu 9,4%, la 109.060 de unitati, conferind marcii romanesti o cota de 2,6%.