Pana la aceasta data, s-au discutat numai principiile generale privind aplicarea taxei pe poluare pentru autovehicule, inclusiv plata taxei pentru autovehiculele cu norma de poluare Euro 5, incepand cu anul 2011 si revizuirea celorlalte niveluri de taxa. Mentionam ca pana in acest moment, nu s-au stabilit nivelurile taxei pentru anul 2011, acestea urmand sa fie analizate in perioada urmatoare. In consecinta, toate variantele de taxa publicate in mass-media nu reprezinta un rezultat al activitatii acestei comisii”, a anuntat Ministerul Mediului.

Ministrul de resort, Laszlo Borbely, a declarat in mai multe randuri ca principiul care sta la baza taxei auto pentru anul 2011 va fi „poluatorul plateste”, principiu promovat de Uniunea Europeana.

Ziarul Financiar scria recent ca pentru un model Dacia Logan cu motor de 1,4 litri se va plati o taxa de 125 de euro, iar pentru un BMW 530i cu motor de 3,0 litri Euro 5, aproximativ 3.600 de euro.

Totodata, daca in prezent pentru un automobil second-hand de patru ani vechime, cu motor Euro 4 de 1,4 ltiri se plateste o taxa de 145 de euro, aceasta va creste pana la 933 de euro de la 1 ianuarie, in timp ce pentru masinile cu motoare de 3,0 litri se va majora de la 3.600 la aproape 8.000 de euro.

Cele mai mari taxe se vor plati pentru masinile cu un nivel de emisii mai vechi decat Euro 4. spre exemplu, pentru un automobil mai vechi de zece ani, cu motor de 3,0 litri Euro 3 se va plati o taxa de peste 20.000 de euro.