”El a refuzat să ne întâlnim”, a afirmat Musk, răspunzând unei informaţii pe Twitter care a citat un articol scris de Reuters luni, referitor la obiectivul Apple ca în 2024 să producă un vehicul de pasageri care ar putea include propria tehnologie revoluţională de baterii, potrivit News.ro.

Apple nu a răspuns imediat unei solicitări pentru comentarii adresată de Reuters.

Eforturile producătorului de iPhone-uri, cunoscute sub numele de Project Titan, au avut o evoluţie inconstantă începând din 2014, când Apple a început să proiecteze de la zero propriul său vehicul.

La un anumit moment, Apple a abandonat eforturile în domeniul tehnologiei pentru maşinile fără şofer, pentru a se concentra pe software şi şi-a reevaluat obiectivele.

Doug Field, un veteran al Apple, care a lucrat la Tesla, a revenit în 2018 să supervizeze "Proiectul Titan" şi a concediat anul trecut 190 de persoane din echipa care se ocupa de tehnologia pentru maşinile fără şofer. De atunci, Apple a înregistrat suficiente progrese şi acum vrea să producă un vehicul pentru consumatori, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Obiectivul Apple de a produce un vehicul pentru publicul larg contrastează cu planurile rivalelor, cum ar fi Waymo, deţinut de Alphabet Inc, care produce taxiuri zburătoare pentru a transporta pasageri pentru un serviciu de ride-hailing fără şofer.

Strategia Apple o reprezintă un nou proiect de baterie, care ar putea reduce "în mod radical" costul bateriilor şi ar spori autonomia vehiculelor, susţin sursele.

Reprezentanţii companiei americane nu au dorit să comenteze informaţiile.

Producerea unui vehicul provoacă dificultăţi în aprovizionare chiar şi pentru Apple, care dispune de fonduri masive şi produce anual sute de milioane de produse electronice folosind componente din întreaga lume, dar nu a fabricat niciodată o maşină. Şeful Tesla, Elon Musk, a avut nevoie de 17 ani înainte de a obţine profit din producerea vehiculelor electrice, mai scrie Reuters.