Ministrul Industriei Flavio Zanonato a declarat publicatiei Il Sole 24 Ore ca se va intalni cu Marchionne saptamana viitoare pentru a discuta despre rolul Italiei pentru cele doua companii.

Fiat Industrial intentioneaza, din motive fiscale, sa se inregistreze in Marea Britanie dupa finalizarea fuziunii cu divizia de tractoare CNH Global.

Surse au declarat saptamana trecuta ca producatorul de automobile Fiat analizeaza transferarea sediului central de la Torino in Statele Unite, dupa fuziunea cu Chrysler.

Aceste transferuri au ingrijorat liderii de sindicat, care au cerut guvernului sa ia masuri pentru protejarea locurilor de munca.

Deciziile de acest tip sunt sensibile avand in vedere ca somajul din Italia se afla la cel mai ridicat nivel din ultimii 20 de ani.

Marchionne a mai spus ca analizeaza varianta ca Fiat sa foloseasca bursa din New York ca piata principala, pentru un acces mai bun la pietele de capital.

"Fiat Industrial-CNH intentioneaza sa opereze astfel incat sa fie tratata ca rezident in Marea Britanie, din motive fiscale. Compania rezultata in urma fuziunii urmeaza sa isi transfere sediul central in Olanda", potrivit unui document depus la Comisia americana pentru bursa si valori mobiliare (SEC).

Marea Britanie reduce treptat impozitul pe profit, care va ajunge la 20% in 2015, de la 30% in 2007. In Italia, companiile platesc un impozit pe profit de 31,4%.

Fiat Industrial, separata de grupul Fiat in 2011, a platit anul trecut un impozit pe profit de 38%, respectiv de 564 de milioane de euro, potrivit raportului anual al companiei.

Marchionne analizeaza si transferarea sediului central al Fiat in SUA, de la Torino, unde a fost infiintat in 1899, intrucat piata americana a devenit principala sursa de venituri si profit a grupului auto. In 2012, Fiat a obtinut 75% din profitul operational in America de Nord.