Promotiile, planurile financiare sau programele “Rabla” aplicate peste tot in Europa nu au reusit sa ridice cumpararile de masini in 2012. Si nici macar diverse trucuri de rotire a masinilor intre dealer, apoi inregistarea lor ca livrari de masini noi, nu a punctate la increderea consumatorului in anumite branduri.

Chiar daca unele marci de lux au avut poate cel mai bun an din istorie, marcile de volum regleaza cererea si oferta, iar aceasta a fost foarte dezechilibrat in defavoarea producatorilor.

Numai in noiembrie, piata de masini noi in Europa au scazut cu 10% in totaluri; asta inseamna fix 965.918 unitati vandute. Singura marca fericita care a reusit sa-si creasca vanzarile a fost Hyundai, cu +7%. Kia, din acelasi mare concern, a reusit si ea o crestere, dar la jumatate – 3.6%.

Francezii au fost cei mai afectati in 2012. Renault este compania care din ianuarie pana in noiembrie a scazut cel ami mult dintre toate in comparative cu aceeasi perioada de referinta din 2011. Dacia si Renault au scazut cu 24,7% anul acesta. Grupul PSA – Peugeot si Citroen – a picat si el cu foarte multe procente – pierderi de 16% din volumele de vanzari.

Urmeaza GM (General Motors) cu Opel, Vauxhall (Opel UK) si Chevrolet. Cele trei marci ale americanilor au inregistrat pierderi cumulate de 13%. Imediat vin Fiat si Ford cu pierderi intre 10% si 12.8%.

Desi merge extraordinar si vrea locul I la vanzari in toata luema pana-n 2016, Volkswagen a vandut numai 248.960 de unitati, in scadere cu 2.5%.

Vanzarile in cele 11 luni au scazut in total cu 7.2%, la 11,7 milioane de masini, inregistrand cel mai prost an in ultimii 19.