Anita Kriszan este cea mai capabila femeie intr-o afacere rezervata 90% barbatilor. Intr-un an a vandut 11 Bugatti Veyron de 13.000.000 lire sterline in total. Cei mai buni dealer de sex masculin reusesc sa vanda cel mult trei Veyron-uri intr-un an.

Anita s-a nascut in Ungaria si lucreaza pentru un dealership din catierul de lux Mayfair (Londra). Intr-un interviu pentru DailyMail, Anita spune ca a fost nevoie de multa rabdare cu unii clienti care o intrebau daca exista in showroom si vanzatori (barbati).

Dupa anul extraordinar, cu 11 masini vandute, CEO-ul Bugatti i-a trimis de Craciun o felicitare in care i-a scris ca a devenit noul etalon pentru procesul de vanzare a celor mai rapide si scumpe masini de pe piata.

Anita lucreaza "24 de ore" pe zi, iar multe dintre ele sunt deplasari in tarile clientilor Bugatti. Ea este si cea care preda cheia masinii dupa semnarea contractului de vanzare-cumparare si varsarea banilor in contul companiei.

Porecla ei actuala este "Femeia de 15 milioane"

Intr-un material pentru Auto Express, cea mai buna vanzatoare de masini din lume i-a clasificat pe clienti in doua categorii mari: colectionari si investitori.  Incerca mereu sa afle totul despre clienti, ca sa se apropie cu personalizarea masinii de asteptarile lor. O mare parte din succesul ei ca om de vanzari sta in deplasari la evenimente, unde sunt implicate masini scumpe si oameni bogati.

Chiar daca vorbim despre comisioane insemnate dupa 11 Bugatti vandute intr-un an, Anita conduce un golf diesel si sta in partea de vest a Londrei, o zona normala.

Valorea comisioanelor nu a fost niciodata comunicata, dar ea spune ca sunt cele de baza la care s-a si inteles cu seful ei de la inceput. Parerea unor alti dealer de lux e ca probabil a trecut de 100.000 de lire anual pe langa salariul de baza.  Marginea de profit a unui dealer de Bugatti este 150.000 lire din valoarea totala a unui Veyron. Procentul vanzatorului este intre 5% si 10%. 

Un episod convingator in procesul de vanzare este vizita la fabrica Molsheim din Franta. Clientii inteleg istoria brandului si asimileaza mai bine tehnologia modelului si valoarea materiala.

Anita stie sa vorbeasca bine doua limbi straine in afara de engleza: franceza si rusa. Asta o ajuta la comunicarea cu piata rusa, insa dificultatile apar atunci cand trebuie sa vanda la arabi. Inainte sa ajunga la Bugatti, a lucrat si la Honda, cu 13 ani in urma, cand a si ajuns in Anglia.

In 2011 a fost luata la Jack Barclay (dealer de lux) ca sa vanda Bentley. Datorita rezultatelor, dupa un an, seful ei a mutat-o pe divizia de Bugatti in aceeasi companie.

Despre fenomenul Anita, el are numai cuvinte mari: "Clientii o iubesc pur si simplu. Are ceva magic. Intelege clientii foarte bine si ei se simt usurati in procesul de alegere al masinii perfecte cand discuta cu ea".  

Anita povesteste de ce e un job 24 de ore din 24

Sunt clienti care o suna la 2:00 noaptea ca sa o intrebe de garantii, sunt si unii care o solicita in Dubai pentru anumite explicatii postvanzare si mai sunt cei care vor sa vina vara in Anglia cu masina si cer transport din Dubai pana la Londra cu avionul. Ea considera ca serviciile aftersales sunt cheia revenirii clientului pentru o cumparare viitoare si pentru recomandarea altor clienti.   

Pentru 2013, Anita Kriszan are un obiectiv enorm: dublarea vanzarilor.